Nekromanti Plocka bort tråden?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Har för mig att forumet inte tar bort trådar, hört diskussionen någon gång tidigare då en redaktör tog bort sin egen tråd och fick en del kritik för agerandet. Samtidigt undrar jag dock hur du anser att dessa personer blivit utpekade? Som jag uppfattar det har gruppen blivit kritiserad men medlemmarna har blivit omtalade anonymt som GM 1,2 och 3 något som gör att endast de som känner din och Reccas grupp i detta fall kan ha en möjlighet att veta vilka som omtalas i tråden. Eller menar du att själva anonymiteten är för vag utifall att någon av era gruppmedlemmar skulle besöka forumet?

Lite undrande bara, för själv ser jag inte riktigt problemet du pekar på utöver tonen som finns i tråden på somliga ställen.

Brynolf

Dum fan
De är ju inte utpekade som i "alla på wrnu fattar vilka de är", utan mer som i "om de själva kommer hit och läser det kan det bli dålig stämning i gruppen".

Jag tycker inte det är skäl nog att ta bort en tråd, men det får moderatorerna och deltagare i tråden bedöma.

RasmusL

Champion
Sven-Göran said:
Har för mig att forumet inte tar bort trådar, hört diskussionen någon gång tidigare då en redaktör tog bort sin egen tråd och fick en del kritik för agerandet. Samtidigt undrar jag dock hur du anser att dessa personer blivit utpekade? Som jag uppfattar det har gruppen blivit kritiserad men medlemmarna har blivit omtalade anonymt som GM 1,2 och 3 något som gör att endast de som känner din och Reccas grupp i detta fall kan ha en möjlighet att veta vilka som omtalas i tråden. Eller menar du att själva anonymiteten är för vag utifall att någon av era gruppmedlemmar skulle besöka forumet?

Lite undrande bara, för själv ser jag inte riktigt problemet du pekar på utöver tonen som finns i tråden på somliga ställen.
" Han lider av extrem regel-bajsning"

"Man rullar fram sin karaktär och sen får man ett äventyr påtvingat sig som man måste följa från punkt A till B."

"Det är typ det sämsta jag spelat någonsin i hela mitt liv men jag tvingar mig igenom det för att vara schysst mest. Sist vi spelade försökte jag ta livet av min RP för att jag inte stod ut med rollspelet."

"Tre spelare har inte varit med på flera spelmöten (jag gissar för att de också tycker det är helt ovärt). " (helt felaktig slutsats)

"Jag fattar inte ens själv hur Mutant-SL'n har lyckats få spelleda, hur gick det till? Vad hände egentligen? Men just nu är det ju bara att bita ihop tills äventyret är slut, vilket kommer ske nästa gång vi spelar, och då ska vi svänga ihop DoD-rollpersoner enligt ett system där SL's största fokus är att täppa till kryphål innan spel. "

"Vad är det för skit liksom? SUUUUUCK. "

"Det är som att rulla en tärning tio gånger i rad och se vad som händer. Det finns INGA val. Det är bara skit. "

" GM#2 kan nog hantera det lite bättre för att han är mer mottaglig för logiska resonemang"

"Nu har jag bestämt mig för att hoppa av gruppen egentligen för att det inte gillas när man vill påverka vad vi ska spela härnäst i gruppdemokratin som bygger på kärngruppen och inte "eftersläntrarna"."

Nu vet jag att Recca inte menar något illa med det här men det blir väldigt mycket och i slutändan ganska klumpigt.

Du får gärna berätta för mig vad allmänintresset som rättfärdigar att dessa människor som inte har en chans att försvara sig hängs ut ska få existera. Jag ser det inte.

Under tiden skapar jag en tråd om dig och mina upplevelser av dig, det bör ju vara ok om ovanstående är godkänt, eller?

RasmusL

Champion
Äh, jag startar den där tråden en annan gång, den jag gjorde nu handlade om någon benämnd med kodnamn så att ingen här någonsin kan lista ut vem det är, särskilt inte hen själv!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Elmrig said:
Du får gärna berätta för mig vad allmänintresset som rättfärdigar att dessa människor som inte har en chans att försvara sig hängs ut ska få existera. Jag ser det inte.

Under tiden skapar jag en tråd om dig och mina upplevelser av dig, det bör ju vara ok om ovanstående är godkänt, eller?
Nu sa jag aldrig att tonen var okej, det jag ifrågasatte var hur någon utöver du och Recca ska kunna identifiera GM 1 och 2 (3 nämnde Recca var du) om de inte känner den grupp som ni deltar i. Absolut, skapa en tråd om mig om du vill men tala då så anonymt du kan om den person du har problem med, något som den tråden du talar om kunde gjort på ett bättre sätt. Jag ser problematiken du vill lyfta fram men samtidigt hur menar du att dessa 2 personer ska kunna identifieras på detta forum om forumiten inte känner din och Reccas grupp? Utifrån denna fråga om anonymitet ifrågasatte jag din problembild för som det är för tillfället kan vi endast identifiera dessa två som två spelare som du spelar med. Sen kan detta så klart skapa ett problem om någon på grund av Reccas utlåtande inte vill spela med just den gruppen längre. Anonymiteten skyddar tyvärr inte gruppen i detta fall om det inte är så att du och Recca spelar i fler gemensamma grupper.

RasmusL

Champion
Sven-Göran said:
Elmrig said:

Nu sa jag aldrig att tonen var okej, det jag ifrågasatte var hur någon utöver du och Recca ska kunna identifiera GM 1 och 2 (3 nämnde Recca var du) om de inte känner den grupp som ni deltar i. Absolut, skapa en tråd om mig om du vill men tala då så anonymt du kan om den person du har problem med, något som den tråden du talar om kunde gjort på ett bättre sätt. Jag ser problematiken du vill lyfta fram men samtidigt hur menar du att dessa 2 personer ska kunna identifieras på detta forum om forumiten inte känner din och Reccas grupp? Utifrån denna fråga om anonymitet ifrågasatte jag din problembild för som det är för tillfället kan vi endast identifiera dessa två som två spelare som du spelar med. Sen kan detta så klart skapa ett problem om någon på grund av Reccas utlåtande inte vill spela med just den gruppen längre. Anonymiteten skyddar tyvärr inte gruppen i detta fall om det inte är så att du och Recca spelar i fler gemensamma grupper.
Jag tror att det kan bli dålig stämning i stor skala. Personerna i fråga känner en handfull forumiter och frekventerar tillställningar där fler sådana figurerar.

Jag vet som sagt att Recca ärligt inte menar något illa men jag skulle troligen ta illa vid mig om det var mig det handlade om. Jag tycker inte att det finns något allmänintresse i tråden och om tandagnissel lätt kan undvikas utan att något offras så varför inte?

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag håller med om att tråden borde tas bort. Jag vet inte om moderatorerna fick min anmälning, men första inlägget är iaf anmält just nu. Det är riktigt taskiga saker som skrivs om personer som kan vara lurkers här.

Cissi

Up to no good.
Ond bråd död said:
Jag håller med om att tråden borde tas bort. Jag vet inte om moderatorerna fick min anmälning, men första inlägget är iaf anmält just nu. Det är riktigt taskiga saker som skrivs om personer som kan vara lurkers här.
För att påminna.

Moderatorerna och Radaktionen fårn INGA mail från forumet just nu på grund av tekniska problem. Vi får således inte era anmälningar.
Vill ni göra en anmälan just nu så måste det ske via PM till någon moderator eller redaktör.

Recca

Femme Fatale
Ond bråd död said:
Jag har inga problem med att nån tar bort tråden, fast nu har jag ju gjort en del ingrepp i mina inlägg i tråden så det känns kanske inte superrelevant längre? Däremot blir jag fascinerad av att du ställer dig på barrikaderna över en fråga du inte har någon relation till och som du saknar kontextuell kunskap om. Jag är inte förvånad men ändå. Är det på grund av ditt stora hjärta som du tar X och Y i försvar gentemot mig? Eller finns det andra skäl som eventuellt gör sig påminda i diverse diskussioner vi haft på forumet?

Ond bråd död

Swashbuckler
Recca said:
Ond bråd död said:
Jag har inga problem med att nån tar bort tråden, fast nu har jag ju gjort en del ingrepp i mina inlägg i tråden så det känns kanske inte superrelevant längre? Däremot blir jag fascinerad av att du ställer dig på barrikaderna över en fråga du inte har någon relation till och som du saknar kontextuell kunskap om. Jag är inte förvånad men ändå. Är det på grund av ditt stora hjärta som du tar X och Y i försvar gentemot mig? Eller finns det andra skäl som eventuellt gör sig påminda i diverse genusdiskussioner vi haft på forumet?
Jag skrev inlägget eftersom jag läst att anmäla inte funkade och jag blivit rätt irriterad.

Arfert

Facit
Recca said:
Ond bråd död said:
Jag har inga problem med att nån tar bort tråden, fast nu har jag ju gjort en del ingrepp i mina inlägg i tråden så det känns kanske inte superrelevant längre? Däremot blir jag fascinerad av att du ställer dig på barrikaderna över en fråga du inte har någon relation till och som du saknar kontextuell kunskap om. Jag är inte förvånad men ändå. Är det på grund av ditt stora hjärta som du tar X och Y i försvar gentemot mig? Eller finns det andra skäl som eventuellt gör sig påminda i diverse diskussioner vi haft på forumet?
Tar du inte i nu, Recca?

Cissi

Up to no good.
Jag låser den här tråden tills vidare. Ta inte med er diskussionen till praten!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Elmrig said:
Jag upplever att http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post853562 degenererade till väl mycket skitsnack (även från min sida), något jag upplever ej bör tolereras vare sig det är forummedlemmar som diskuteras eller ej. Diskussionen är över, kan vi plocka bort tråden så att de som "diskuterats" slipper ligga ovetandes uthängda på det kalla nätet?
Jag har funderat över detta och trots att vår policy generellt är att inte radera diskussioner är jag benägen att göra det i detta fall.

Varför? Jo, av den enkla anledningen att jag själv inte skulle vilja gå in på Rollspel.nu och upptäcka en liknande diskussion och inse att den handlar om mig.