Nekromanti plot ideér

doom

Veteran
jag behöver hjälp med en mindre äventyrs ideé som kan köras parralet med en större

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hurra vad kul!

Åh, vad kul! Då skall jag genast sätta mig ned och skriva ihop något till dig. Särskilt eftersom du presenterade det hela på ett så smakfullt, beskrivande och inspirerande sätt! Väldigt spännande och motiverande!

Man blir så sugen på att hjälpa till!

/Vulf

Rickard

Urverk speldesign
Re: Hurra vad kul!

Visst kanske det var befogat med sarkasm, men med tanke på att inläggaren bara har gjort 50 inlägg och dessutom verkar vara rätt ung utav stavningen att döma tycker jag det du skrev var en rätt onödig kommentar.. Tänk efter lite nästa gång och var lite mer pedagogisk istället..

För att svara på dooms fråga....eller snarare stärka Krilles och Magnus Seters svar.. Sök på +plot +book och +net... Det brukar finnas massor av nätböcker fulla med äventyrsplots...

/[color:\\"green\\"]Han[/color] påpekar

doom

Veteran

nu är det så här att jag är 16 år och det är mitt första stor äventyr så har du inget bra att skriva skriv inget alls då

doom

Veteran

jag är 16 år... jag glömde säga att spelet är Vampire och det kommer utspela sig i en stor stad i ohio usa tack för länkarna och så

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Själv är jag 24

så har du inget bra att skriva skriv inget alls då
Lustigt, jag hade tänkt skriva samma sak.

Nåja, ett tips på vägen. Det finns massor av folk här om är duktiga på att hjälpa till men när du bara frågar efter en äventyrsidé så hjälper du inte direkt till själv.

Vad vill du ha för idé? Vilken typ äventyr skall du spela? Att det är skräckspel du är ute efter förstår vi genom att du skriver i skräckforumet. Skall du spela Call of Cthulhu, Kult eller Vampire? Vilken setting?

Ett litet äventyr som skall spelas parallellt med ett stort säger du? (Eller, tja, du skriver snarare att du vill ha en liten idé, men jag vet inte vad en sådan är.) Vad handlar det stora om? Skall de ha anknytning till varandra? Vad innebär det att de skall spelas parallellt?

Så visst, du kan få en äventyrsidé, men om du inte säger vad du vill ha hjälp med så kommer folk att skriva ihjäl sig utan att veta vad det är du är ute efter. Eller ännu troligare; folk kommer inte att svara alls.

nu är det så här att jag är 16 år
Och? Vad hjälper det?

/Vulf

doom

Veteran
Re: Själv är jag 24

så här är det tänkt att det ska utspela sig i en stad som har runt 3.5 miljoner invånare och heter Green Hill (namnet är bara temporärt)ohio usa, och det är till vampire. det hela ska handla ganska mycket om politiska intriger och liknande så rollspersonerna kommer med andras hjälp förr eller senare avsätta den nuvarande prinsen. det ska kunna spelas parallet så att det går att gör många saker så att allting inte bara handlar om politik och backstab hela tiden dom behöver inte ha specielt stor anknytning till varandra . allmänna tips och även namn på staden uppskattas

Havoc

Swordsman
Re: Själv är jag 24

Varför inte ta en stad som redan existerar? Troligen är inga av dina spelare från USA så du kan använda dig av det du vill från den verkliga platsen och ändra på resten utan att det hela tappar trovärdighet. Välj en stad och köp en karta över den. Leta sen reda på viktiga företag, myndigheter och företeelser som finns i staden och bygg sedan upp vampyrsamhället med det som grund.