Mogger
Hipsteranka
Ja, det var från början en ökenstad som hette...Khadiz? Eller nått sånt.Kandra är ju också uppenbart skriven för en annan setting med sina egna religioner osv som inte inkorporerades i EA.
Ja, det var från början en ökenstad som hette...Khadiz? Eller nått sånt.Kandra är ju också uppenbart skriven för en annan setting med sina egna religioner osv som inte inkorporerades i EA.
Ja, och det är ju slående att de två första delarna in Ärans väg som bägge kom 1985 inte är skrivna på som en (tråkig) linjär berättelser - de är öppna platser. Även om de har inslag som drar åt det plottiga hållet - Döda skogen kan man ju som SL göra till en slags quest efter nycklarna och Maktens portar har ju tips där SL ska regissera ett skräckscenario.Mörkrets Hjärta är väl ett exempel på ett äventyr med mycket plott (inte ett jättebra äventyr tyvärr) som släpptes redan 1986?
Även Havets vargar (jan 1985) har väl mycket plot som jag minns det? (Kan vara fel, evigheter sen jag läste).Mörkrets Hjärta är väl ett exempel på ett äventyr med mycket plott (inte ett jättebra äventyr tyvärr) som släpptes redan 1986?
Ja, och även dessa platser hade ju småplotter. "Bagaren är en kannibal i hemlighet" och sådana grejer.Även Havets vargar (jan 1985) har väl mycket plot som jag minns det? (Kan vara del, evigheter sen jag läste).
Men hur som, det är ju inte som att plot i äventyr är någon slags konstig avart som plötsligt bara uppstod i hobbyn, utan snarare svaret på ett behov - antagligen som en följd av utveckling inom det första mer platsbaserade spelandet.
Det var mer än jag kände till. Ändringen måste ha skett tidigt i så fall - Kandra är en på nästan alla vis arketypisk europeisk medeltidsstad, förutom religionen.Ja, det var från början en ökenstad som hette...Khadiz? Eller nått sånt.
Jag kan ha hittat på att det var en ökenstad
Det har ju en plot, men i praktiken handlade det väl bara om en (extremt lång) resa till en äventyrsplats?Även Havets vargar (jan 1985) har väl mycket plot som jag minns det? (Kan vara fel, evigheter sen jag läste).
Eller också inte. Jag tror att det finns ytterligare något omnämnande i Sinkadus. Då vill jag också minnas att staden har något annat snarlikt namn. Jag läste tidningen mer noga än mina läxor.Jag kan ha hittat på att det var en ökenstad
Inte helt taget ur luften då. Kanske också för att Kaliz låter lite som Cadiz.Vi kan läsa följande i Boken om Äventyrsspel:
Ja, som sagt det var väldigt länge sen jag läste det.Det har ju en plot, men i praktiken handlade det väl bara om en (extremt lång) resa till en äventyrsplats?
Vi har funderat på detHärmed föreslår jag att ökenstaden Kaliz införs någonstans söder eller sydost om Kopparhavet om så inte redan gjorts.
Ja, givet supplement. Ann-Sophie Qvarnström kanske är sugen på att göra omslaget och/eller kartan?Härmed föreslår jag att ökenstaden Kaliz införs någonstans söder eller sydost om Kopparhavet om så inte redan gjorts.