Gamerstable RPG Podcast: Amerikansk podd som inte främst handlar om D&D, utan mer övergripande ämnen. Mycket välproducerad men samtidigt pratig, med "armbågningar" åt alla håll. Någorlunda korta avsnitt (ca 30 min). Alltid rolig att lyssna på.
Happy Jacks RPG Podcast: Amerikansk podd av folkmusiker och ölentusiaster som vuxit upp med rollspel. De snackar ofta D&D 4th ed, men de vettiga och insiktsfulla tankegångarna går att applicera på de flesta andra spel. Som spelledare har man stort utbyte av den. Ganska välproducerad, men notoriskt grabbig, pratig och oorganiserad, med öldrickande och högljudda rapar. Avsnitten är ofta 1,5-2 timmar långa, och de kan ägna långa stunder åt att snacka öl och tuttar. Jag brukar ha väldigt svårt för grabbigt snack, men Happy Jacks-folket har ett stor skopa självdistans till sina utsvävningar, så oftast kan man le åt dem. Det finns även kvinnliga spelare i casten, även om de inte är med varje gång. Sina puerila excesser till trots rekommenderar jag den.
Ken and Robin Talk About Stuff har redan nämnts, och den är ju ett obligatorium. Lyssna på varje veckas avsnitt. Det blir prov på måndag.
Pod-Con: Jag skulle vilja hävda att detta är den bästa svenska rollspelspodden såhär långt. Hyfsad produktion, bra ämnen och allmänt skön stämning.
Signaler från Zonen: Fria Ligans podcast. Inte världens bästa produktion, den är ganska ämnesspecifik, och kommer ut alltför sällan. Dock tycker jag att den är intresssant att lyssna på. Särskilt fylleavsnittet var bra.
Viskningar från Kryptan: Svensk OSR-podd av folk som nyligen skrivit i denna tråd.
Jag har lite svårt för när det snöar in på rena D&D-nörderier, men för mig har den varit en utmärkt introduktion till OSR.
Jag hoppar över The Unspeakable Oath, eftersom den kommer ut så extremt sällan att den har fallit av kartan för mig. Jag lyssnar även en del på Actual Play poddar, varav
Skype of Cthulhu har hållit längst.