Nekromanti Polaris på fem, tappar man något centralt?

RasmusL

Champion
En femte lirare är sugen att haka på vårat spel, är det någon som testat spelat på fem? Finns det några stora nackdelar?

Korpa

Umenörd
Reglerna ska visst stödja det, men då blir det fem huvudpersoner snarare än fyra och hade jag fått bestämma så hade jag nog inte spelat det på fem. Men ja, det ska fungera, åtminstone.

RasmusL

Champion
Korpa said:
Reglerna ska visst stödja det, men då blir det fem huvudpersoner snarare än fyra och hade jag fått bestämma så hade jag nog inte spelat det på fem. Men ja, det ska fungera, åtminstone.
Men du har inte testat eller hört någon som testa prata om det?

Var tror du att problemen dyker upp?

Korpa

Umenörd
Jag har inte själv spelat det på tre, men av vad jag hört så blir det (åtminstone vid one-shots) bättre, just för att man får upp tempot och med tre personer är det lättare att ha någon slags gemensam story. På fyra blir spelet inte alltid så fartfyllt och på fem kommer det att bli ännu långsammare. Om ni har 3-4 kvällar på er så blir det en bra historia ändå, förutsatt att ett lågt tempo inte är avskräckande. Vi körde fyra stycken och blev klara/nöjda efter tre kvällar.

Plus att Polaris är ett spel som kräver att alla spelare är nog mycket på samma nivå för att det ska bli bra och om ni är en bra spelgrupp så blir det inget problem, men det finns alltid en risk att det finns olika våglängder bland många olika personer. :gremsmile: Men ja, jag vet inget om dig och dina kamrater, så på den här punkten kan bara du avgöra om det kan bli knasigt.

Jag har haft vissa omgångar Polaris som varit riktigt bra och vissa som varit riktigt dåliga. Det sistnämnda har bara blivit när vi spelare inte haft samma inställning till spelet och vad man gör som riddare.

RasmusL

Champion
Tackar för de goda råden!

Vi testar så får jag återkomma! Hitintills har det flytit på bra när vi spelat på fyra, jag ska se om det blir några tydliga skillnader!

RasmusL

Champion
Inget centralt tappade, förutom möjligtvis lite tempo (vilket vi inte störs av, vi är inställda på att verkligen ta vår tid med en långkörare och har endast slagit mot erfarenhet en gång på två spelmöten nu).

Utslag: Kärlek, hat, vänskap, sex, hopp, död och spelare som verkligen kämpar för och känner med sina karaktärer. Fakking åsom.