Nekromanti Polis uppdrag

Alighieri

Veteran
Tja tja!
Tänkte bara fråga ifall det finns nån som vet vad man kan ge för vardags eller specialuppdrag till sina rp som spelar poliser i narkotikaroteln. För övrigt så tänkte jag att de flesta uppdragen skulle utspela sig i Miami men inte i Neotechs värld, utan en lite mindre high-tech, typ nån gång runt 2025 kanske.
Nerskrivna idéer är varmt välkommna.

Tack

ripperdoc

Myrmidon
Här kommer en lång, improviserad lista:
<ul type="square">
[*]Spana på kända distributionsplatser
[*]Undercoveroperation för att kartlägga strukturen hos knarklangarna
[*]Slumpmässiga kontroller av innehav på lämpliga platser
[*]Plocka in tjallare för att höra sig för om vad som säljs på gatan för tillfället
[*]Undersöka fall av överdoser eller motsvarande i jakt på dåliga droger på gatan
[*]Undersöka försäljningen av kemikalier och labutrustning för att spåra möjlig knarktillverkning
[*]Åka på möten med andra poliskårer för att samarbeta om drogfrågan
[*]Göra tillslag mot langare
[*]Göra tillslag mot tillverkare
[*]Polisiärt trakasseri av den/de brottsorganisationer som förmodas ligga bakom knarkhandeln, bara för att hålla spänningen uppe
[*]Bedriva förebyggande arbete, ex. hjälpa till med informationsspridande eller försöka ge sig på potentiella langare
[*]Göra tillslag mot nattklubbar eller fester för att hålla nere spridningen på dessa ställen
[*]Undersöka och förebygga nya transportleder för knarket (ex. smuggling via flygplan, tunnlar, etc)
[*]Åka till knarkets ursprungsland och hjälpa den lokala myndigheten att hindra tillverkningen
[/list]

Det finns säkert fler. Framförallt, min lista reflekterade en snäll, icke-korrumperad narkotikarotel, vilket lär vara svårt att hitta någon annanstans än Skandinavien :gremsmile: Det finns nog många mer betydligt ljusskygga verksamheter narkospan kan syssla med.

/RipperDoc

Gastono

Hero
Säker på att du redan tänkt på/redan spelat "stoppa-narkotika-dealer" men om inte kan jag rekommendera det :gremlaugh:

Annars kan du ju ta något som t.ex. att man hittar någon som dött av en överdos av en drog som ingen känner igen eller kan identifiera. En ny lättframställd drog som är väldigt effektiv och blivit populär, efter ett tags undersökning märker RP'na att det bara finns en plats där det framställs, hos en (på gatan) framstående man som tidigare är dömd för framställning av amfetamin. De måste nu snabbt lokalisra detta labb och stoppa tillverkningen av drogen innan fler börjar framställa den...

Något i den stilen?

Bastardo

Swordsman
Hehe, för det första måste jag berömma den superba inspirationslistan!

För det andra måste jag tipsa eventuella spelledare därute som fastnade för följande idé:

Åka till knarkets ursprungsland och hjälpa den lokala myndigheten att hindra tillverkningen
att först kolla in actionfilmen "Dödsmärkt" med allas vår Steven Seagal i huvudrollen där han gör en liknande insats :gremlaugh: Kanske till och med var den rullen som du hade i åtanke när du skrev listan? :gremgrin:

G

Guest

Guest
Det känns lite polisstat över det, det flesta länder kräver en hel del byråkrati innan polisen får göra något, vilket innebär ett begränsat antal länder om man dessutom tänker på att han innan har framställt amfetamin känns det dock som en omöjlighet, snarare skulle jag säga att han har haft bra kemibetyg samt att eran profil på honom säger att han är drogliberal och allmänt statsfientlig.

Men vad vet jag.

Gastono

Hero
Jag skrev aldrig färdigt hur något skulle vara, då skulle det bara vara tråkigt ju...

Jag gjorde ett försök till att skapa inspiration till något som kunde utvecklats, allting jag skrev är bara exempel på en ordningsföljd och möjligt upplägg.

(Nu låter jag ganska fientlig men ta det inte på det sättet :gremwink:)

Sjunde inseglet

Swordsman
Ett förslag är att låta gruppen spela underhuggare i narkotikaorganisationen och sedan låta en av spelarna vara en narokotikaspanare under falsk identitet.

Narkotikaspanaren kommer då hela tiden att hålla kontakt med narkotikaavdelningen och undergräva övriga gruppens arbete.

Klimax blir gripandet där narkotikaspanaren vänds mot resterande gruppen. Sedan går äventyret att krydda med ledtrådar till de andra karaktärerna om att det kan finnas en informatör ibland dem.

Äventyret skulle då innehålla mycket intrigspel och paranoia (i form av att polisen hela tiden tycks vara steget före dem). Blir narkotikapolisen avslöjad är hans liv i fara och de andra rollpersonerna kan få i uppgift att ta hand om problemet...

Det blir lite mer komplicerat en grundkonceptet "alla spelare är poliser" men stämmer också bättre överens med hur narkotikaspanare arbetar.

Bastardo

Swordsman
Låter som du har kollat på samma hongkongrulle som mig... en polare skulle skriva om filmen till ett n2 äventyr. Han orkade aldrig färdigställa det tyvärr, nu kommer jag inte ens ihåg vad filmen hette...
:gremconfused:

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag är inte säker på vad för film du menar men bra inspirationskällor borde vara Donnie Brasco, Resovoir Dogs och Infernal Affairs (kanske är filmen du menar?).