Nekromanti Polisen har resurser

chrull

Stockholm Kartell
Trött på att inte ha tillräckligt stort ordförråd på drog-fronten?

Polisen hjälper oss! Lär er pundartugg direkt från polisen!

Och det är klokast om ni håller användandet inom ert neotech-spelande. Försöker ni köpa Hasch men kallar det för Affe så finns det en risk att ni får något HELT annat.
Polisen kan ju inte ha rätt hela tiden, men om det är rätt eller inte ska nog inte spela så stor roll :gremlaugh:
Dokumentet är på 417 sidor så nånstans hittar ni roliga ord att använda :gremsmile:

chrull

chrull

Stockholm Kartell
Fler resurser

HÄR kan ni lära er vad som händer när man tar vad också.

Orkar inte läsa igenom den just nu för att kolla om det stämmer med vad jag hört från användare, men jag kan gissa på att den ibland kan överdriva något...

nåja

chrull

Johan K

Gammal & dryg
Intressant läsning..

Det här var ju i vilket fall intressant läsning...
Alltid bra att kunna lite om droger & sådant.

fusk

Warrior
:C) läste igenom det lite grann...
jag är defenetivt inte någon expert på "pundar tugg" men det låter snarare som författaren kollat på för många dåliga B-action filmer... jaja.

chrull

Stockholm Kartell
jo. Det var känslan jag fick också. Och framförallt kanske pratat för mycket med poliser som egentligen bara känner till en typ av narkotika, Knark.

Men lite roliga saker kan man ju hitta :gremsmile:

chrull

fusk

Warrior
jadå helt värdelös är den inte. :C) skulle ju vara roligt ifall man spelar en polis kampanj... då kan RPna vara lite förvirrade över allt slang uttryck och sådant.

Foggmock

Myrmidon
ingen liten ordlista precis.. snart kan man inte säga nånting utan att syfta på knark för faen.. :gremlaugh:

Osoboy

Veteran
Re: Fler resurser

det jag kände när jag kollade var att uttrycken antagligen är typiska för sitt område. Det är nog stockholmspolisen, för pundarna från göteborg låter inte riktigt så där. Meeeen, jag kan ju ha helt fel oxå.

chrull

Stockholm Kartell

Det roliga är ju att över 50% av uttrycken är på engelska.
Hur ofta säger svenskar Acid eller Cid istället för Syra?

Varför säger man afghani red när man kan säga afghanskt rött?

chrull

ripperdoc

Myrmidon
jag är defenetivt inte någon expert på "pundar tugg" men det låter snarare som författaren kollat på för många dåliga B-action filmer... jaja.

Hur tror du att Neotechs ordlistor kom till? Vart tror du mycket av inspirationen till spelet över huvud taget kommer från?

:gremcool:

/RD

ripperdoc

Myrmidon

Hur ofta säger svenskar management, business solutions, headhunting eller releaseparty? Browsers, cookies och smileys? :gremcool:

/RipperDoc - men det är klart, knarkare är obildade sällar :gremwink:

Tavili

Veteran
Det tråkiga är att han inte har det. Har hört många av uttrycken när jag jobbar. Bieffekt av att jobba vid T-Centralen och plattan rätt mycket :gremwink: