Nekromanti Polisen

King Kromm

Hero
Re: Bagateller!! [ANT]

Har Sl:at en del gånger här också, så jag vet hur det kan vara, men det gör inte att jag retar mig mindre på det här hela händelse förloppet...!

King Kromm

Hero
Re: Förstärkning, folk grälar!!!

det var ju åtta stycken?
Nej, sju. *räknar på fingrarna*

och jo jag vill hävda att dom faktist inte tillåter gräll i innestaden. dom kanske inte tar med en till polis stationen men dom skingrar iallafall dom som bråkar...
Beror inte det på hur det hela artar sig?? Visst, om folk står och skriker hej villt på varandra, då kanske jag kan gå med på det, men om var går i så fall gränsen för gräl och häftig argumentation(vilken jag hoppas är tillåten, även i city!)?

swazze

Swordsman
Diskutera det någon annanstans!

SL har alltid rätt. Finns inget att diskutera om det heller.

Klon

Hero

tja, det var jua aldrig nån som sa hur många det var, så jag fick känslan av att det var kanske en två tre stycken.
Sen så är det möjligt att det skulle komma polis och skingra de som grälar högljutt... men handlar det bara om vanligt gräl och groll borde det inte vara något problem ens i city.
om det dessutom kom fler än en patrull så tycker jag det är lite väl...

Ezzy

Warrior

mja han sa faktist "Totalt 7 personer inblandade!"... nej jag tycker inte att det är extremt att det skickas ut tre polisbilar för att skingra några bråkande människor... det finns ju en möjlighet att dom kommer att börja bråka och det är antagligen något sådant som larmet kommer säga:"upplop i antågande" :C) polisen i city är inte snälla. hm... undrar vilken stad det var föressten... det är ju lite skillnad på dom olika citysarna... ja hur som helst. ja... kanske att dom skiter i att skicka dit polis ifall det bara är två pers som står och grällar med varandra, men bara kanske... ifall dom är uppptagna med något stort rån eller någotsådant kanske man kommer undan. annars hålls det lugnt i city.

Klon

Hero
Inte bara du...

jag tycker det med. Jag menar, det brukar ju räcka med en eller två poliser. själva deras uniform visar ju deras myndighet och den brukar väl folk respektera, i de flesta fall...
tr polisbilar är ju rätt mycket, speciellt för något så obetydligt som ett bråk

Korpen

Hero

Jag tycker nog att det inte är orimligt, beroende på vilka RP är och vem de bråkade med var. Om någon inblandad är/var känd/misstänkt för att vara kriminell och/eller en bråkmakare (någon som retat någon med makt) så skulle nog bevakningskamrorna (och dtaorerna som styr dem) koncentrerat sig på utvecklingen på ett mkt tidigt stadium. Så fort de upptäckt möjligheten för våldsamheter så skulle de sända dit resurser stora nog att lösa problemet. Så polisen skulle nog vara på väg redan när de började munhuggas.
Tänk också på att polisen med största sanolikhet vet om de inblandade är beväpnade, övervakingskamror kan avläsa sånt.