Har en del funderingar runt polisskölden i Offensiv.. har för mej den heter CWS Riot Shield eller nånting liknande. Är det nån som har några bra regelfunderingar kring den?
Tex hur stor är den, finns det nån typ av glugg man kan skjuta igenom? Hur svårt bör det vara att hålla kvar om man tar tex en automateldsalva på skölden? Hur svårt är det att skjuta med en arm (är det ens möjligt?)
Ett litet skräckexempel: En spelare använder 2 lager av skyddsdräkt med SKY 6 och en riotshield (SKY 5). Har jag fattat rätt (skölden räknas som fristående skydd, så SKY dras av från kulans penetration?)
Isf har spelaren SKY 9 + SKY 5 = SKY 14 rakt framåt. Hade behövts 15mm AMR eller raketgevär för att skada nån.
Iofs får man en del TO bort, men va spelar det för roll när man kan ignorera fienden och skjuta tillbaka?
Hur fungerar rustningar mot handgranater? Skall man ta rustningen SKY + dräktvärdet som total "absorbering" av skadan? Känns som handgranater med sprängskada 0b6-7t6inte är sådär jättefarliga om man har dräkt.. säg att man får 10-14 poäng "in" om man står precis bredvid granaten, rimligt?
Lite tankar. Sen undrar jag varför många av de tekniska prylarna i Hardware har så hög vikt? Som trenden är nu går högteknologiska saker mot mindre vikt..
En radiopejl utrustning väger ju absurt mycket.
Jaja Nån som har nåra bra ideer?
Tex hur stor är den, finns det nån typ av glugg man kan skjuta igenom? Hur svårt bör det vara att hålla kvar om man tar tex en automateldsalva på skölden? Hur svårt är det att skjuta med en arm (är det ens möjligt?)
Ett litet skräckexempel: En spelare använder 2 lager av skyddsdräkt med SKY 6 och en riotshield (SKY 5). Har jag fattat rätt (skölden räknas som fristående skydd, så SKY dras av från kulans penetration?)
Isf har spelaren SKY 9 + SKY 5 = SKY 14 rakt framåt. Hade behövts 15mm AMR eller raketgevär för att skada nån.
Iofs får man en del TO bort, men va spelar det för roll när man kan ignorera fienden och skjuta tillbaka?
Hur fungerar rustningar mot handgranater? Skall man ta rustningen SKY + dräktvärdet som total "absorbering" av skadan? Känns som handgranater med sprängskada 0b6-7t6inte är sådär jättefarliga om man har dräkt.. säg att man får 10-14 poäng "in" om man står precis bredvid granaten, rimligt?
Lite tankar. Sen undrar jag varför många av de tekniska prylarna i Hardware har så hög vikt? Som trenden är nu går högteknologiska saker mot mindre vikt..
En radiopejl utrustning väger ju absurt mycket.
Jaja Nån som har nåra bra ideer?