Personligen tycker jag det mest är roligt att se journalister, som i vanliga fall är redo att rättfärdiga vad som helst så länge det görs under "demokratins" fana, se ett hot i utslaget av en folkomröstning. Schysst dubbelmoral.
Öht tycker jag att man ser en beklämmande brist på tilltro till demokratin från både politiker och journalisters håll: Inte sällan hörde man mot slutet att hela EU-projektet skulle komma att braka samman om Frankrike röstade nej, och att det saknades en Plan B. En determinism som ganska tydligt pekar på processens demokratiska brister, även om det bara är tom propaganda-skrämseltaktik.
Å så, på tal om hur värdelös DN (framförallt) har blivit, de klassiska Guilt by Association-argumenten: Om man delar en åsikt med extremhögern så har man förstås fel; man är kanske rentutav nazistisk fastän man inte vet om det själv. Så som Bajsbro Hedvall gjorde idag; att framställa röstresultatet som ett utslag av rädsla emot "den polske rörmokaren"; det är bara sååå billigt.
Jag hatar verkligen journalister. Men visst, på ett sätt kan jag tycka att det är roligt också.