Nekromanti Politiska avsugningar

Targon

Hero
Hävde man fram familjejuvelerna för en svensk politiker blev man väl eunuck på stubben. :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Såg den för ett par dagar sen (damn, jag skriver sådär eller säger sådär om typ, allt på internet.. främst för att det är slött på jobbet och att jag bara sitter och dödssurfar på kvällarna och dessutom läser på Buzz) och beställde en avsugning.

Får se om jag blir utvald. :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det verkar både ärligare och trovärdigare än de flesta andra politiska löften jag sett.

40000 avsugningar = genomförbart
nollvision i trafiken = utopi

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
"nollvision i trafiken = utopi"

Ska inte politik innehålla utopiska visioner då? Ska vi inte ens försöka sträva mot att uppnå mål bara för att vi vet att de är omöjliga? Vi kommer aldrig att kunna lösa alla brott eller straffa alla brottslingar heller eller ge alla ungdomar en bra utbildning eller kunna skapa jobb åt alla eller stoppa miljöförstöringen och så vidare.

Och dessutom vilken svensk politiker skulle du vilja bli avsugen av? Fredrik Reinfeldt? Då tror jag att jag hellre tar nollvisionen. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ska inte politik innehålla utopiska visioner då?
Det sa jag inget om, jag sa bara att det här var ett mer realistiskt löfte.

Och dessutom vilken svensk politiker skulle du vilja bli avsugen av?
Jag är alldeles för nykter för att besvara den frågan just nu.

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Och dessutom vilken svensk politiker skulle du vilja bli avsugen av?
Göran, så klart... =)

Allvarligt - det är i princip bara Miljöpartiet som har snygga riksdagspolitiker i och med Maria Wetterstrand... =)

Johan K

Gammal & dryg
Well, SÅ kan man ju åxå göra ja.. Men det kanske inte är så bra för enns förtroende som politiker..

krank

Mja, såvitt jag begripit är ju hela grejen en drift med de politiker som verkligen inte borde få något förtroende - eftersom de ger ifrån sig helt sinnessjuka vallöften etc.

Troberg

Sinister eater
Med tanke på att de svenska politikerna tycks vara mer åt "vi skiter i vad du tycker, bend over and take it like a man" så tycker jag det verkar som om holländarna kommit på ett bättre alternativ (vilket inte är första gången de har smarta politiska lösningar, som tex "egen majoritetsförbudet).

Organ

Out of time, out of mind
Allvarligt - det är i princip bara Miljöpartiet som har snygga riksdagspolitiker i och med Maria Wetterstrand... =)
Nu får du väl ta och vakna upp och känna doften av stekt bacon! FPs Birgitta Ohlsson bra mycket hetare än den där jäkla sälkramaren! Att Biggan sedan, förutom att hon har ett skitfult namn, även har helt fel politiska åsiker, gör henne bara ännu hetare. :gremcool:

/Anders

krank

"I'd prefer to save myself for a woman who completely meets the criteria of my value system", för att parafrasera Illuminatus! trilogin... =)

Troberg

Sinister eater
Tja, det kostar ju inget så jag har ju inget köpt...
Tja, du har ju faktiskt lovat något som motprestation. Å andra sidan så skulle det inte bli mycket sex i Sverige om löften gjorde det olagligt...