Nekromanti Politiskt Rollspel

Lord Bamse

Veteran
Min käre vän Hund har redan gjort ett inlägg om detta spel i ett annat forum, men det blev låst.

Utopin är ett politiskt rollspel under uppbyggnad. Reglerna är fria och under uppbyggnad. Spelets design är ganska annorlunda då det inte utspelas i realtid, utan på två helt vanliga diskussionsforum. Det ena är bas för politiska diskussioner, och det andra är landet dät det hela utspelas. Där ägnar man sig åt mer vardagliga saker som att åka buss och göra revolution. Dessa augmenteras även av tre IRC-kanaler vid namn #utopin, #debatter, och #U-TV. För att komma in på dessa krävs någon form av IRC-klient, jag kan rekommendera mIRC (www.mirc.com).

De två forumen är Utopin:
http://s6.invisionfree.com/Utopin/index.php?act=idx

Och Utopia:
http://s7.invisionfree.com/Utopialandet/index.php?act=idx

Vi behöver främst spelare (till högerpartierna), men det kan bli aktuellt med fler spelledare, i nuläget finns det tre. Ett kortfattat regelverk finns, men sunt förnuft räcker långt.

Rising

Vila i frid
Läs varför det ena inlägget blev låst så slipper du riskera att bryta mot reglerna en gång till genom att posta samma sak i ett annat forum. För det här kommer också att låsas.

Om du blottar dig i Stockholm och blir tagen av polisen så betyder det ju inte att du skall dra till Göteborg och prova samma sak en gång till, och du ska absolut inte försöka försvara dig genom att fråga "jamen, var är det man ska blotta sig någonstans då?"

Genom att göra så vill folk varken se dig i Malmö, Eskilstuna eller Luleå till slut.

Lord Bamse

Veteran
Men, liksom, det är inte reklam, vi behöver hjälp med att bygga upp spelet, är det inte tillåtet? Vad skall ni med forumet till i sådana fall?

Angående det där med politik, så är det ju ett SPELL ffs, allt är på låtsas, man behöver inte ens spela sin egen politiska åsikt.

DODswe4

Hero
inget av det är min ide. Avgör inte jag, tja det borde väll gå an antar jag. Forumet kan användas till att diskutera regler eller andra rollspels diskutioner.

Ang Politik inte min ide jag ahr itne kommit på det, jag tänkte nog inte ändra på det.

Rising

Vila i frid
Men, liksom, det är inte reklam, vi behöver hjälp med att bygga upp spelet
Att "bygga upp" ett spel är att få vara delaktig i konstruktionen av dess regler och utformning innan det når några spelare. Som jag har förstått det så är ert spel tillräckligt färdigt för att ni ska vilja ha spelare till det.

Därför gissar jag att tråden kommer låsas även denna gång. Du borde nog ha kontaktat moderatorn som låste tråden förra gången och fråga om det hade varit okej att posta det här istället, samt försökt reda ut varför du tycker att det skulle passa här. Då hade diskussionen sluppit ta plats på forumet.

Lord Bamse

Veteran
Vi behöver spelare för "beta-testning" reglerna är fortfarande under utformning.

En anna grej, VARFÖR får man inte göra reklam för spel? Det är ju inte kommersiellt på något sätt. Det är bara en kul grej.

Foggmock

Myrmidon
För att vi har en ganska hård policy på att trådar ska innehålla något som går att diskutera, inte bara shout-outs eller länkar eller kontaktannonser - förutom på just forumet för kontaktannonser då. Där kan du nog göra "reklam" för ditt spel. Fråga dessutom chefredaktören om du kan få lägga till länken i länkarkivet eller skriva en notis om det. Man brukar komma mycket längre den vägen, än att bryta mot regler för att senare ifrågasätta dem.

Foggmock - IBTL!

Lord Bamse

Veteran
Menar du det här:
http://forum.rollspel.nu/postlist.php?Cat=&Board=contact
?

Det såg jag inte. Kanske skulle det passat bättre där då. Anledningen till att jag har bitchat lite var att jag trodde att det inte fanns ett forum som var till för det, och tyckte därför att det var själviskt av vilka-det-nu-är-som-sköter-detta att hålla alla dessa rollspelare för sig själva. Jag har letat runt en hel del efter potentiella deltagare,

Jag ber om ursäkt, första bästa moderator kan väl flytta tråden då.

Sen kan jag givetvis inte gå bort från min åsikt att regeln är löjlig. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
jag trodde att det inte fanns ett forum som var till för det

Där sket du dig i näven! :gremlaugh:

Sen kan jag givetvis inte gå bort från min åsikt att regeln är löjlig. :gremtongue:

Tja, vi har väl på något sätt kommit fram till att trådar som bryter mot regeln är löjliga, så det är ömsesidigt. :gremsmile: