Nekromanti Poll: Vilken level tycker du att dina...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Okej, nu kan ALLA som spelar ALLA versioner av D&D rösta. Visserligen drog jag gränsen vid 20+, men jag har aldrig lyckats få upp nån rollperson till mer än 26 i D&D (med Companion och Master set). Och så ville jag inte ha för många val.

Och ni MÅSTE kommentera varför det är som roligast att rollpersonerna är just den level du föredrar.

Jag har förhoppningar om att detta kan leda till en hel del intressanta diskussioner.

VoteMaster Seter

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Motivering

Jag röstade på level 5. Då har rollpersonern fått lite förmågor och prylar så att de inte är för veka och kan stå emot lite monster, även ganska tuffa sådana.

Men samtidigt är de inte så mäktiga att de har tillgång till en massa spells som kortsluter mina intriger, och som jag inte har nån koll på. Det är lättare att överblicka deras förmågor då.

Och så har de inte så ofantligt mycket hit points.

Magnus

Balderk

Swashbuckler
Re: Motivering

Jag röstade på level 4. Då har de hunnit få en del special färdigheter och feats och liknande, samtidigt som de är aldeles lagom bra i strid och på sina färdigheter. De kan stå emot monster, men de har inte 100% chans att vinna.

För mig är det roligast på denna level, även om 5:an också är helt okej

/Jonas

Netfeed

Swashbuckler
level 10

då är man i mitten mellan 1 och 20 coh man är inte über bra och man är itne sämst
man kan göra go skada med =)

Troberg

Sinister eater
Håller med

Kring level 5-6 så är de kraftiga nog för att kunna klara sig i de flesta situationer, men inte kraftfulla nog för att kunna lita på det. Kommer man för högt i level så blir spelet slumpartat igen eftersom det då börjar flyga lite väl kraftiga fyrverkerier.

7-8 går också bra, men sedan börjar det spåra ur. Har man inga magiker eller clerics så funkar det lite högre också.

Och så har de inte så ofantligt mycket hit points.
Vilket inte brukar vara till så stor hjälp eftersom man nästan aldrig hinner läka upp sig helt... Normalläget om man har 100 hitpoints är att man har 20-30 kvar...

Duddmannen

Hero
Level 20+ och varför

Jag röstade alltså på 20+ helt enkelt därför att jag gillar det mest storslagna och vidunderliga man kan åstadkomma i spelet.

Visst är det roligt att börja på level ett, visst har man det kul och spännande på level 10 och nog känns det häftigt att ta sig upp till level 16 och uppåt. Men för min personliga del blir det riktigt skoj när man passerar den magiska gränsen 20 och vandrar in i de odödligas värld. Det är här som de stora sagorna börjar. Att kämpa mot gudar, att ta sig an hela plan fyllda av fiender och rädda multiversum från undergång. Att hantera krafter bortanför de vanliga dödligas fattningsförmåga. Det ska vara specialeffekter, masscener, hundratusentals statister och miljarder dollar i budget! Allt ska vara störst och ingen plot är för överdriven.

Det finns inget annat spel än D&D där man kan få fram dessa stora idéer och dessutom ha regler för det. Spelet i sin nuvarande form är ju som gjort för att användas upp till i det närmaste oändligt antal levels. Perfekt!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vet du, så här tycker jag ...

Vet du, jag röstade på level 5. För, vet du, då har rollpersonerna fått lite förmågor och prylar så att de inte är för veka och, vet du, de kan stå emot lite monster, även ganska tuffa sådana.

Men, vet du, samtidigt är de inte så mäktiga att de har tillgång till en massa spells som kortsluter dina intriger, och som du inte har någon koll på. Och, vet du, det är lättare att överblicka deras förmågor då.

Och, vet du, så har de inte så ofantligt mycket hit points.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Stöddar du dig?

Hmmm, jag funderar på om du ska få nån fölsedas-presang på lördag... hmmm....

:gremgrin:

Magnus

Dante

Staff member
Ja, vet du, jag stöddar mig ... (ot)

Vaddå »fölseda« förresten?

»Fåtskliab« heter det ju!

Storuggla

Champion
Hopp, höpp, moddisarna är OT! :O

Men hallå, det var då ett evinnerligt OT-ande på er i det här forumet, ni drar ju vanära över de färgglada namnens skrå ju! :gremwink:
Skärpning! Annars så måste vi dödliga användare ta och hytta med näven.

Storuggla, har börjat tycka att Peter Jöback sjunger rätt bra ändå

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Om inte du slutar med dina...

...OT-inlägg, måste jag tyvärr... ööööh... ööööh... kanske sluta med mina egna OT-inlägg... eller nått sånt.

Magnus (från sin moddis-sandlåda)

Troberg

Sinister eater
Presenter

Hmmm, jag funderar på om du ska få nån fölsedas-presang på lördag... hmmm....
Några levande kalkoner är väl aldrig fel?

Dante

Staff member
Teknist-bus undanbedes! (nt)

NT = Nädu Troberg!

Troberg

Sinister eater
Tycker du det var kul...

... så prova att klä ut kalkonerna med raffset och se till att alla grannarna ser när han jagar ut dem.

Now that's entertainment!

Då kaxar han inte upp sig i första taget igen...

Troberg

Sinister eater
För sent!

Jag hade redan hunnit höja insatsen i ett annat inlägg innan jag läste ditt...

Nåja, det är väl trevligt med husdjur?

entomophobiac

Low Prep High Play
Så låg som möjligt

Jag menar, fanns det en level under 1 skulle jag använda den. Egentligen mest för att det då finns något att bygga på, men också för att det är det enda tillfälle som de faktiskt måste kämpa för ta sig någonstans.

Personligen är jag verkligen ingen powergamer (SL...), nämligen, så när det börjar bli för mycket feats, extra attributpoäng och annat så tycker jag att det blir allt tråkigare.

("Jaja, du lägger din femte Power Word: Kill. Sen då?")

DanielSchenström

Swashbuckler
Vägrar svara.

Eller nästan, jag tycker inte att graden spelar någon roll. Det brukar vara en kombination av äventyren, de andra spelarna, spelledaren och rollpersonerna som avgör hur roligt det är, inget annat.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag säger som Entomophobiac. De roligaste speltilfällena vi haft har varit då alla varit totalt värdelösa och värdelösa. Inge bra prylar och inte högt i några skills. Inga power-feats och ingen huvudverk med att komma på vilka monster de ska möta eftersom det inte är monster som är det roliga då.

"Hur fan ska vi ta oss över det här stupet?"
"Jag lägger Fly... ah just det ja, vi...ähumm hoppar..."
"Över det fyra meter breda stupet?"
"Jaaa..."
"Du först."

Staffan

Myrmidon
Jag röstade på 7, med ungefär samma motivering som Magnus nedan. Fast jag hade hellre sett en lite grövre indelning av kategorierna, kanske 1-4, 5-8, 9-12, 13-16, 17-20 och 20+ i stället för en per level.