Nekromanti Poll: Vilken level tycker du att dina...

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Så låg som möjligt

Level under ett, typ 0? Ja det fanns, i ni vet vilken utgåva.
Inte en massa feats? Samma utgåva...

*Trummar hårt för 2nd Editions förträfflighet*

entomophobiac

Low Prep High Play

Jo, men problemet med denna äldre version är att reglerna istället är ganska inkonsekventa. Anledningar som THAC0, t20, t100 och så vidare har tagits upp förut och jag kan inte annat än hålla med... d20 är bättre som regelsystem, men materialet till 2nd Edition är ofta bättre. (Läs: PlaneScape, Ravenloft)

DanielSchenström

Swashbuckler

Inkonsekventa vet jag inte om de är, det känns som rätt spännvidd för rätt egenskaper. Nyaste versionen är förstås mer strömlinjeformad, men hittills har det varit lättare att ta det jag gillar från 3e till 2e än tvärtom.

Jag gillar vansinninga planer och ett tag funderade jag på att göra en 3eversion av 2e, men det skulle ta för mycket tid.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Level 1? Det kan du glömma ...

Du är en monk 5/fighter 5, med många ranks i Knowledge (Medieval History).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Snyft...

...nu när jag hade en omröstning som inte bara gällde D&D3e... snyft...

Fast en bra motivering var det, och den som jag tycker bäst om.

Med lite ledsna hälsningar

Magnus -snyft-

DanielSchenström

Swashbuckler
Var inte ledsen

Det mesta på rollspelsforum går mig förbi, det diskuteras vilt om bästa yrken, bonusar hit och avdragningar dit, bästa monster för att vakta +3 svärd och en massa sådant. Och det intresserar mig inte ett dugg. Regler är för mig i sig fullkomligt ointressanta och om inte mina spelare upplyser mig om oegentligheter så upptäcker jag dem inte.

Det jag själv tycker är roligast med rollspel är att skapa äventyr av olika slag, vanliga actionäventyr, intriger, eller bara en spelsession där spelarna gestaltar av spelarnas rollpersoner anställda SLP. Utmaningen för mig är att komma på coola miljöer, situationer och berättelseflöden.

Spelledandet är för det mesta okej, men både det och spelandet klarar jag mig egentligen utan.

Staffan

Myrmidon

ett tag funderade jag på att göra en 3eversion av 2e, men det skulle ta för mycket tid.
Det finns ju redan ett kommersiellt rollspel som är en vidareutveckling av AD&D 1st och 2nd edition, och som *inte* är D&D 3rd edition.

DanielSchenström

Swashbuckler

Jo, men de verkar återgå till det sämsta aspekterna av 1e medan jag främst vill utgå från 2an.

Daniels 3e skulle alltså ha klasserna som arketyper, med några väl valda tillägg från Complete-böckerna och regler för att göra rollpersoner från grunden (som reglerna i 2e DMG). Den skulle ha 2es färdigheter, men 3es system, den skulle ha 2es stridskapitel men med tillägg från en del av options, fighters osv. Det skulle hur som helst ta för mycket tid.

Vindhand

Myrmidon
Håller också med

Det är helt enkelt det område där systemet funkar bäst IMHO. Folk är heroiska men de kan inte helt strunta i vanligt folk.

Targos

Veteran
Re: Tycker du det var kul...

Hum jag röstar på 10. Allmänt skön level. Tar ett tag att komma dit beroende på vad SL bestämmer. Man har fått lite Skills,Feats m.m och börjar verkligen bli nånting.