Nekromanti Poll

Maxwan

Swordsman
Varför har inte ingen omröstning på rollspel.nu? Det borde ni liksom ha. Det är inte svårt att fixa ett bra script... ber ni snällt finns det nog många folk här som kan hjälpa er.

Mac - gillar att rösta!

Gardener

Champion
Jag skrev ett sådant för sidan redan för ett år sedan, tyvärr har annat kommit emellan och det finns inget bra administreringsgränssnitt för det heller. I nya versionen av forumsystemet kommer man även att kunna lägga in röstningar i inläggen, men jag avvaktar att lägga in det eftersom systemet kommer ändras och om det inte blir bakåtkompatibelt så kommer de gamla inte att fungera.

Så fort jag får tid (eller någon av de programmerare vi fått hjälp av vaknar) så kommer en röstning att komma upp. Det finns dock så väldigt mycket som ska göras att det inte är en chans att jag hinner med, speciellt som jag inte har mycket tid att jobba åt www.rollspel.nu.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Maxwan

Swordsman
<I>I nya versionen av forumsystemet kommer man även att kunna lägga in röstningar i inläggen</I>
Öh, asså att man i vilket inlägg som helst kan göra omröstningar? Du - om ni har en sån funktion kommer vi se minst 10 brev per vecka där frågan är: "Vilket rollspel är bäst?" eller "Vilket spelföretag är bäst" och allmänt jobbiga frågor om och om igen. Skulle jag tro att det blir i alla fall. Snabbt skulle de bli polls om allting, vilken ras man gillar att vara, vilken stad man brukar vara i eon, m.m.!

Det är i alla fall vad jag tror skulle hända. Och händer det kommer det bara vara ett störande med en sån funktion.

Mac - kanske begränsa pollutsättningen till bara administratörer?

Sodivra

Champion
Tja det är väl inget problem? Ta dom som är bra. Om det inte finns några bra vid tillfället... Ta någon som är mindre bra! Då blir ju dom som skickade in den glada, och visst kan det vara intressant att veta vilken ras man... spelar... Öh. Kanske inte föresten...

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.

Gardener

Champion
Vad Maxvan menar är att om vem som helst kan lägga upp sin egen poll direkt i ett inlägg så kommer det bli alltför många som inte är av intresse eller bara är flummiga osv.

Skulle vi bara ha externa polls så skulle redaktionen lägga upp en ny lite då och då och eventuellt ta inskickade istället.

Det går även att begränsa vilka som kan skapa polls i inlägg i den nya versionen av WWWThreads, för att svara på Maxvans fråga.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Riddaren

Swashbuckler
Visst är det en intressant del. Men jag tycker att röstningar då inte skall handla om vilket rollspel som är sämst, bäst etc...

Finns ju andra frågor att rösta om, och dessa ovannämnda kan du ju rösta på, på många andra rollspelssidor.

Riddaren - min åsikt

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Maxwan

Swordsman
<I>Men jag tycker att röstningar då inte skall handla om vilket rollspel som är sämst, bäst etc...</I>
Men om vem som helst får göra polls kan vi räkna med att det kommer krylla av sånna frågor!

Olle - ta och gör en poll på huvudsidan istället som ni byter med jämna mellanrum. Det blir nog det bästa.

Mac - <B><U>HUR KUNDE SVERIGE FÖRLORA?!?! ARGH!</B></U>

seinet

Swashbuckler

Discordian

Swordsman
Ska och ska... varför ska det vara andra restriktioner på omröstningar än på andra inlägg? Ska man vara sån så borde det ju inte vara tillåtet att säga "Snurvelspelet är bäst! Eller hur?", och sånt förekommer ju ständigt. (Nej, jag tycker inte heller att det ger speciellt mycket, men vad jag har hört är det ingen som försökt förbjuda sånt heller.)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

ripperdoc

Myrmidon
Re: Handbollen eller? [mkt OT]

<I>Visst kanske dom var bättre men varje svensk håller väl i alla fall på Sverige när det gäller OS-guld?</I>

Håller och håller...jag har ovanan att alltid hålla på den som ligger under, men nationalitet har inte _så_ mycket med saken att göra. men Ryssland var bättre och därför rättvisa vinnare.

/RipperDoc - jaja, IMHO då :)

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Maxwan

Swordsman
Re: Bättre...? Knappast!

<I>men Ryssland var bättre och därför rättvisa vinnare.</I>
Där håller jag inte med dig. Visst gick det bra för ryska laget i den matchen, fast det var mest för att sverige hade otur. Att sverige missade 4 frilägen har inget med skicklighet att göra, inte heller 3 stolpar och 2 ribbor. Sverige hade extremt otur. Om du följt Sverige genom alla matcher måste du inse att Sverige är det bättre laget. Ryssland vann precis över Jugoslavien, Sverige vann stort över Spanien. Spanien vann stort över Jugoslaverna. Vad säger det t.ex? Jo.. sverige hade <U><B>otur</U></B> och ryssland hade <U><B>tur</U></B>! Så det så!

Mac - handlar inte om rollspel dethär men man måste ju försvara Sverige!

Sodivra

Champion
Tja...

Det kunde ju lika gärna vara Sverige som hade tur i tidigare matcher, och Ryssland som hade otur...? Inte för att jag kan handbollen men...

GOOO RYSSLAND!

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.

Maxwan

Swordsman
Re: ARgh!

Jasssås?! Du hejar på Ryssland din..! ARgh! Detta är hemskt! Visst kan det var så som du sa men det är lika stor chans som att man slår 100 med ob1T6! Så glöm det! Sverige är bäst! BÄST!

Mac - Ja, bäst!

Sodivra

Champion
Höhö

Hahaha det var faktiskt kul... Tänk dig Barbaren Barkos:

SL: Okej 10-åring skjuter med slangbella mot din bröstkorg... Tar du upp skölden?
Spelaren: Bwa-ha-ha! NEJ för i helvete!
SL: Ob1T6 i skada bara så du vet....
Spelaren: Jag skrattar åt dina tomma hot lilla gumman!
SL: (Jag har ju sagt åt dig att inte kalla mig lilla gumman framför folk!!!)
SL: Okej då slår vi då... Oj en 6:a... (rassel) en till! (re-rassel) oj! Oj! OJ!
En timme senare...
SL: Jösses... 100... Det blir 10 extraskador och din bröstkorg förångas.
Spelare: HICK!

Föresten har jag stor respekt för ryssar, japp.

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat

Azagthoth

Myrmidon
Re: Bättre...? Knappast!

Ett bra lag har tur. Sverige hade inte tur. Alltså: Sverige är inte ett bra lag.

Mer seriöst nu, Ryssland vann finalen över Sverige därför att Sverige lever på att vi har bättre målvakter än vad motståndarna har. När nu den ryska målvakten spelade bättre än den svenska så var matchen i princip avgjord.

Att sedan dra upp hur lagen spelat tidigare i turneringen är inte vidare smart. Att Jugoslavien förlorade matchen om tredjepriset är inte särskilt konstigt, juggar brukar ha väldigt svårt att motivera sig om de inte har chansen att vinna guld.

/Azagthoth