Jaha, du tror att mina lyftkranar är katapulter? Nej, nej, vi bygger hus här (av sten). Ibland slinter vi lite (och stenarna flyger iväg), men syftet är alltså att bygga, inte rasera. Kul att ni tittade förbi!Haha! Ni skulle sett Guldfinks alla katapulter och mina erbarmliga försök att komma åt dem!
Vilka katapulter?Haha! Ni skulle sett Guldfinks alla katapulter och mina erbarmliga försök att komma åt dem!
Det värsta är att det draget (dvs. att @Tant Ragnar slaktade mina 5 katapulter) helt och hållet berodde på att jag slant när jag skulle placera min jätte i vägen. JAG RÅKADE SÄTTA HONOM I EN BÅT ISTÄLLET!!!!Vilka katapulter?
Haha, och jag som stirrade på skärmen i flera minuter för att komma på vilken infernaliskt genial plan som det draget skulle leda till.Det värsta är att det draget (dvs. att @Tant Ragnar slaktade mina 5 katapulter) helt och hållet berodde på att jag slant när jag skulle placera min jätte i vägen. JAG RÅKADE SÄTTA HONOM I EN BÅT ISTÄLLET!!!!
View attachment 6391
Grattis @Tant Ragnar och tack för god match @Leon och @Basenanji ! Roligaste matchen hittills, tror jag!Tack för god match @guldfink , @Basenanji och @Leon !
Det var en jämn match, vi höll oss hyfsat på vår fjärdedel av kartan. @guldfink var inne och nosade på mina städer ett tag, och jag satte kaffet i halsen när @Basenanji började bombardera mina katapulter från havet.
Verkligen, och grymt svettigt om andraplatsen där! Jag var skitnervös när jag insåg att Tant skulle ta stad 2 och var vi två låg poängmässigt!Grattis @Tant Ragnar och tack för god match @Leon och @Basenanji ! Roligaste matchen hittills, tror jag!
Det här var precis den fällan jag hamnade i med Tant. Han hade från början ett övertag i katapulteldkraft, och jag lyckades aldrig riktigt nå dem (oerhört frustrerande att se sina trupper decimeras runda efter runda av katapulter man inte ens ser...!). Och konflikten åt upp så mycket resurser att jag inte riktigt kunde utforska någon annan väg till seger.Sedan kämpade jag hårt, länge och fruktlöst mot Guldfinks disciplinerade trupper. Det jag tänker nu är att man ska akta sig noga för att hamna i fruktlösa strider som bara förlänger någon sorts status quo. Jag borde nog ha satsat på tech och ekonomi.
Jag vill bara försiktigt antyda att ett känt konsultbolag inom HR vill sponsra en särskild liga: Truimfcupen*. Just nu diskuteras priserna och innan den diskussionen är helt klar vill jag inte riktigt slå på stora trumman.När drar säsong 3 i gång, @Vimes ?