Nekromanti Portal?

Johan K

Gammal & dryg
Well, har tyvärr inte hört talas om det. Dock så får jag vibbar av Gemeni av det hela, fast i en framtidsversion av det hela. & Gemnie är/var ju ett inte helt råkigt spel.
Hoppas att man kanske får se nån recencion av det hela här på wrnu.

Nightowl

Champion
Ännu en...

...som inte vet ett skit men svarar ändå!

80 sidor verkar gemytligt. Jag gillar korta spel. Fast konceptet känns inte ultranytt. Men ändå. 129 spänn. Fast jag har ju aldrig handlat av Golem förr...

Erik

Targon

Hero
För att kunna spela Portal krävs också en 100-sidig tärning
?
Duger alltså inte med två st T10:or?

Spelet verkar åtminstone vid första anblicken vara något man möjligen skulle kunna tänka sig att köpa, med tanke på den enkla men helt klart lockande grundidén samt det schyssta priset. Fast enbart 80 sidor skvallrar om att det kanske ändå inte är så mycket valuta man får för pengarna.

EchonCique

Hero
Jag bläddrade snabbt igenom det under BSK. Det var inte min kopp av té. Däremot något som säkerligen lämpade sig väl för nybörjare och/eller gamla BRP-rävar som mer vill spela och inte rulla en massa tärningar.

Men 80 sidor är nog lite väl tunt om man vill ha en hel spelvärld med massa detaljer levererat rakt in i hjärnbarken.

Dimfrost

Special Circumstances
en 80 sidor är nog lite väl tunt om man vill ha en hel spelvärld med massa detaljer levererat rakt in i hjärnbarken.
Ånej, det räcker bra så länge man inte är dockskåpare och behöver invånarantal i tjugotre länder med tillhörande huvudstäder, etc. :gremgrin:

Eller, det kanske kan krävas 85-90 sidor, för jag vet inte hur layouten kommer att bli, men Terone är på 105-110 sidor råtext, i alla fall. :gremsmile:

/Dimfrost

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Portal? [OT]

IMO så är det inga problem att rymma ett bra spel på 32 sidor. Och det är nog faktiskt så att de spel jag kommit igång och spelat de senaste åren har varit tunna spel, och inte de mastodonter jag har i hyllan. Jag vill komma igång direkt, och jag har nog med fantasi för att fylla ut luckorna om basen är bra.

Sodivra

Champion
Jag snackade med författaren på LinCon. Han ville erbjuda något för nya spelare som inte är jättedetaljerat. (Som han då menade att alla erfarna rollspelare vill ha) Trevlig och framåt kille, men spelet är oooold-school.

EchonCique

Hero
Eller, det kanske kan krävas 85-90 sidor, för jag vet inte hur layouten kommer att bli, men Terone är på 105-110 sidor råtext, i alla fall.
Ja och Terone har brödtext som inte är 18 points Verdana med stora kantmarginaler … Vilket innebär att Portals 80 sidor kanske på sin höjd innebär 40 Terone-sidor?

Dimfrost

Special Circumstances
Åkej, jag hade nu ingen koll på hur Portal såg ut, och tog för givet att det rörde sig om normal textmängd per sida. Det är klart, är man riktigt oldschool kanske man har layoutat för G5 (eller rentav A5) och sedan förstorat upp det till A4 av någon anledning. :gremsmile:

/Dimfrost