Nekromanti Portrait-orama!

Man Mountainman

Storsvagåret
Vem vill inte ha sitt porträtt gjort? Du borde göra det här till en opt-out grej, och bara utgå från att folk är på om de inte säger något.

Mao: Jag är på :gremsmile:

Per Folmer

Swordsman
Wow, kul att så många vill vara med!
Som jag skrev från början är denna tråden bara en försiktig koll om någon är på. Jag knuffar till denna igen senare eller skapar en ny när det är dags. Ang. referensbilderna, är ni oroliga över att lägga upp bilder på allmänna trådar såsom denna eller är det goare att skicka privat?
Annars tänkte jag att jag kunde lägga upp min bild som exempel och nästföljande härmade den osv. Jag är inte så orolig över skiftande färger o ljusskillnader, hade ju varit rätt snyggt med lite ruffigt utseende.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag har inga problem med endera lösningen, och tycker det vore kul att se en massa forumiters nunor. Men det är ju mycket troligt att de finns de som skulle tycka att det var olustigt att lägga upp bilder på sig själv på ett öppet forum, så om du har ett mailkonto som kan hantera det så är nog maillösningen det bästa alternativet.

Per Folmer

Swordsman
Ok, släng iväg foton till min mail (finns på min profil)
o försök så långt det går att skicka foton som är någorlunda rakt framifrån. Behöver inte ha byst med, räcker med strax nedanför hakan, så får jag se hur det blir. Har köpt en MDF-skiva till studion som jag ska måla på och ha i fönstret och om det funkar bra så köper jag en bit till och sågar ut bitar istället för att måla på duk.

Uppdaterar på tråden när jag kommit någon vart.
/Per