Nekromanti Positivt om rollspel

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Lärare och ... eh ... lärare. (nt)

NT = Newfoundländsk Tillverkningsindustri

Krille

Super Moderator
Ekonom och ekonom

Plus en lillebror som jobbar som ekonom och en storasyster som jobbar som översättare, musiker, ljussättare och lite allt möjligt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ekonom och socionom

Och själv läser jag till lärare. Jag har inte spelat med särskilt många akademiker i mina dar. Men jag tror ändå att rollspel är vanligare i akademiska kretsar, iallafall när det gäller äldre och mer hängivna spelare. Jag menar, hur många administratörer och moderatorer på det här forumet är inte akademiker? Hur många rollspelsskribenter och skapare är inte akademiker? Inte särskilt många vill jag påstå.

w176

Förlorad dotter
Civilingenjör och civilingenjör...

...och troligen inom några år att bli en andragenerationens sådan (dvs så att jag har en bra utbildning som grund innan jag bestämmer mig för att satsa på att ta världsherraväldet.)

/Elin mkt seriös

Balderk

Swashbuckler
Rollspel- en medelklassföreteelse? ...

Det där stämmer i alla fall in på mig! Jag är son till en akademiker (min far som är docent i litteraturvetenskap) och en teaterskådis (min mor... Har nog inte bedrivit några högskolestudier som har med teater att göra dock... Men spelat teater i 25 år har hon gjort)...

Och det stämmer in på min spelgrupp också... Så jag tror på siffrorna. Eller rättare sagt min ena spelgrupp. I min andra (sekundära) spelgrupp finns det väl ett och annat svartfår...

/Balderk

Nightowl

Champion
Sjöman och städerska [ANT]

Fast jag skall erkänna att farsan faktiskt rymde till sjöss och kommer från en familj av idel civilingenjörer och lantmätare!

Morsan är av bond-stam, dock.

Erik

Netzach

Veteran
Re: Rollspel – en medelklassföreteelse? ...

Siffrorna låter trovärdiga. Själv är jag dock ett undantag i egenskap av sann arbetarson :gremsmirk: iofs fullt upptagen med en akademisk klassresa just nu. Men det var väl bakgrund det handlade om?

I övrigt är mina spelande vänner från olika skikt av medelklassen, alt överklass. Bortsett från min bror som av naturliga skäl har samma bakgrund som jag. De flesta spelare jag känner kommer dock från lantlig- eller småstadsmiljö.