Nekromanti Posta era buggrapporter här

Rickard

Urverk speldesign
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Vi får se hur vi gör med den. En av tankarna med quick reply-boxen är ju att det ska vara enklare att svara på inlägg. Då är det ju dumt att göra det krångligare.</div></div>
Fast om man sätter quick reply-boxen efter trådarna så får man skrolla oändligt långt vid stora trådar, såvida man inte använder ctrl-end eller ankarlänkarna Quick Reply. En tanke kan vara att ha quick reply-boxen minimerad.

/Han som använder platt visning, så han bryr sig ändå inte var den hamnar

Gardener

Champion
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Han</div><div class="ubbcode-body"><div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Vi får se hur vi gör med den. En av tankarna med quick reply-boxen är ju att det ska vara enklare att svara på inlägg. Då är det ju dumt att göra det krångligare.</div></div>
Fast om man sätter quick reply-boxen efter trådarna så får man skrolla oändligt långt vid stora trådar, såvida man inte använder ctrl-end eller ankarlänkarna Quick Reply. En tanke kan vara att ha quick reply-boxen minimerad.

/Han som använder platt visning, så han bryr sig ändå inte var den hamnar</div></div>

Jo, nånting sånt är det jag har funderat på. Det har bara inte känts som högsta prio för tillfället.

Gardener

Champion
Platt visning fungerar för mig. Däremot kommer man alltid till inlägget i trådad visning om man klickar på senaste inlägget från forumlistan. Det kan nog vara en bugg.

Rickard

Urverk speldesign
När man har gjort en sökning och klickar på användarnamnet, så kommer man till startsidan och inte till användarens profil, trots att länken pekar dit.

/Han som undrar hur det kan komma sig

Gardener

Champion
Självklart, tråden är ju till för att informera om saker som behöver ändras.

Tycker själv det är störande mycket plats rutan tar upp, så det finns en överhängande risk att jag tar bort den. Men det är framförallt Dante som bestämmer om utseende.

Gardener

Champion
Ett tips förresten. Skriv buggrapporterna som svar till huvudinlägget i tråden, och ändra på ärendet till en sammanfattning av förslaget. Då blir det mycket lättare för mig att hålla reda på sakerna.

Krille

Super Moderator
Om man har en tråd med flera olästa meddelanden i, och klickar på ett meddelande för att läsa det, så markeras alla andra olästa meddelanden som lästa även om man ännu inte har läst dem. Det gör det jefligt hårigt att hålla reda på vad man har läst och inte har läst.

Anders Åstrand

Swordsman
Du har inte råkat klicka i någon text-ruta? Typ quick reply eller search eller så? (då försöker IE scrolla upp/ner i den rutan när man trycke pgup/pgdown eller home/end.

Jag kör hursomhelst IE7, och page-knapparna och home/end funkar för mig.

Big Marco

Läskig
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Anders Åstrand</div><div class="ubbcode-body">Du har inte råkat klicka i någon text-ruta? Typ quick reply eller search eller så? (då försöker IE scrolla upp/ner i den rutan när man trycke pgup/pgdown eller home/end.

Jag kör hursomhelst IE7, och page-knapparna och home/end funkar för mig.</div></div>

Jag kör också IE7 och har fokuset på huvudfönstret. Och det är bara när det är rollspel.nu som är aktivt som tangenterna slutar att svara. Exvis, när jag skriver detta så fungerar tangenterna, men när jag är klar så kommer det att kajka igen.

coconets

Veteran
Fellänkade graemlins i vissa (?) forum?

Om man läser inläggen i EON-forumet så fungerar inte graemlinsen. Dock gissar jag mig till följande:
felen är bara i de gamla inläggen och felet beror på följande:
Nya platsen för gramlins är inte densamma som den förra och inläggen länkar fortfarande till samma plats (förklarligt)

Nya: "forum/images/g
raemlins/wrnu/wink.g
if"

gamla: "images/graemli
ns/wink.gif"

Jag förstår att du inte hunnit :gremsmile: men postar ändå så att du inte glömmer :gremwink:

Gardener

Champion
Jo, det är rejält störande. Det är inrapporterat och jag hoppas det blir fixat och släpps en ny version snart.

Ett tips att prova är att markera alla inlägg som lästa (finns länk längst ner på sidan). Logga därefter ut, rensa cookies i webbläsaren och logga sen in igen.

Johan K

Gammal & dryg
När man går in i t. ex rollspl.nu-forumet & vill ändra visningsgrejen för hur länge för hur länge man vill se inläg. T. ex så ställde jag in att jag vill se de inlägg ifrån den senaste månadet. Nästa gång som jag loggar in, är det tillbaka på vi ifrån de 2 senaste veckorna.

Gardener

Champion
Re: Fellänkade graemlins i vissa (?) forum?

Förhoppningsvis är dessa fixade nu. Säg till om ni hittar några fler.

Rickard

Urverk speldesign
På Bevakade forum - jag saknar "senaste inlägg av skribent", som finns på forumsidorna. Just nu finns bara Skriven (alt "Skapad") med datuom och det ger inte direkt mig något att veta det.

/Han som tycker det är skönt att veta vem som har skrivit inlägget innan han klickar på tråden