Nekromanti Posta era buggrapporter här

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kanske inte en bugg, men ändå

När jag är inne och tittar i trådad visning har olika använde olika färg. Vanliga användare är mörkblå, sponsorer ljusblå, administratörer röda och användarombudsmannen lila. men moderatorerna är inte alls gröna, som de är i andra sammanhang, utan lika mörkblå som vanliga användare.

/tobias

Gardener

Champion
Re: Kanske inte en bugg, men ändå

Tror det redan är inrapporterat till utvecklarna, annars ska jag göra det.

Rickard

Urverk speldesign
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Hmm. Tror inte jag förstår riktigt. Kan du förklara närmare?</div></div>
Jag förklarar med en bild istället. :gremsmile: ...eller inte. Jag försöker ladda upp en jpg-bild som är 29 kb stor och när jag använder filhanteraren och klickar på "Lägg till fil", så får jag ett felmeddelande.

Ett problem uppstod. Den rapporterade orsaken är:

Filer får inte vara större än bytes.
/Han som laddar upp sin bild på en annan sida istället så kolla på den också

Rickard

Urverk speldesign
Sökfunktionen söker inte på inlägg från den gamla versionen av forumet. Jag klickade i "Äldre än 1 dag" på Rollspels- och makarforumet men fick endast de inlägg som jag har gjort under denna nya version av forumet.

/Han som även saknar en funktion för att på ett enkelt sätt länka till ett inlägg

Johan K

Gammal & dryg
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">
Ett tips att prova är att markera alla inlägg som lästa (finns länk längst ner på sidan). Logga därefter ut, rensa cookies i webbläsaren och logga sen in igen. </div></div>

Har testa detta, funkar tyvärr inte nu heller..
När släppsdenna nya version ?

Gardener

Champion
Den kommer när den kommer... Den här versionen är ganska ny och det har precis börjat jobbas på buggfixar. Det har inte släppts någon info om nästa release eller någon alfaversion eller så. Det kan alltså dröja ett tag.

Rickard

Urverk speldesign
Gamla länkar (i stil med http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=430918) skulle vara bra om de fungerade, eftersom många av mina gamla inlägg hänvisar till äldre inlägg.

/Han som testar var ett svar hamnar någonstans om man bara svarar i snabbsvaret direkt, utan att klicka på "snabbsvar" i något inlägg (eftersom han kör med platt visning)

Gardener

Champion
Snabbsvarsrutan bör defaulta till att svara på senaste inlägget i tråden om man inte väljer något annat.

Ska försöka åtgärda gamla länkar senare, både genom att byta ut dem i alla inlägg, och fixa en redirect för showpost-scriptet. Som var egenhackat och därmed inte har direktstöd i systemet.

Gardener

Champion
Okej, då är jag med. Får sätta Dante på det. =]

Det ska vara rätt inställningar på filstorlek här på forumet, så jag vet inte vad som är fel med det. Får kolla närmare på det sen.

coconets

Veteran
Re: Fellänkade graemlins i vissa (?) forum?

Jag har inte sett några fler sådanna fel
Däremot är du väl medveten om sådant som att det ni kallar "logos" (till t ex neogames) inte funkar än (antar att bilderna bara inte är på plats) och att
"moderatoraction.gif" saknas som bild (som är i starten av de flesta forumen)?

Bra och snabbt agerat! :gremsmile:

Gardener

Champion
Re: Fellänkade graemlins i vissa (?) forum?

Jo, de är länkade från vanliga delen av siten och det har jag inte ens börjat konvertera än. Men det är bra att du påminner mig.

Johan K

Gammal & dryg
Ok, ok..
Då vet jag. tackar för svaret Gardener !!

/ Johan K, som hejjar på de som jobbar & sliter med detta nu !

Gardener

Champion

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gurgeh</div><div class="ubbcode-body">När jag är inne och tittar i trådad visning har olika använde olika färg. Vanliga användare är mörkblå, sponsorer ljusblå, administratörer röda och användarombudsmannen lila. men moderatorerna är inte alls gröna, som de är i andra sammanhang, utan lika mörkblå som vanliga användare.

/tobias </div></div>

Har gjort första hacket nu för att fixa detta. Ska även rapporteras in som bugg till utvecklarna.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Har gjort första hacket nu för att fixa detta. Ska även rapporteras in som bugg till utvecklarna. </div></div>

Härligt! Det här forumet fungerar ju bättre för varje dag som går.

/tobias

seinet

Swashbuckler
Poster visas i Bevakade Forum

Vet ej om detta är en bugg eller feature. Men det hade varit trevligt om man kunde se vilka forum som blivit uppdaterade och med hur många inlägg (som det var tidigare alltså). Nu blir det ju mest så att det blir en myriad huller om buller med vilka nya trådar och i vilka trådar det finns nya svar.

För min del tycker jag det blir mindre översikt.

/Seinet Wintermute - Vann tågbiljett på Tradera, Stockholm-Göteborg X2000, 262 kr.