Jag vet.
Men jag är redo för nästa steg nu, där... allt blir lättare och enklare.
Det är alldeles för många steg för att skapa något riktigt bra.
* Jag vill kunna namnge en skapad karaktär så datorn kommer ihåg utseendet , så det är enkelt att skapa en serie bilder där åskådaren direkt ser det är SAMMA hjälte eller hjältinna i alla scener (utan att behöva använda en existerande kändis eller skådis utseende, eller klöddiga extra träningssteg)
* Jag vill kunna ha flera karaktärer i en och samma bild utan att behöva brottas med en ovillig AI
* Jag vill att gränsnittet blir mycket bättre, så att alla "tricks" (inpainting, outzooming osv osv) finns direkt i resultatbilden (utan att behöva byta tabb) och kan appliceras/återställas sömlöst
* Jag ser att olika internetbaserade generatorer lyckas få fram en konsekvent stil, och vill ha dessa förinstallerade i mitt lokala GUI
* Jag vill att NVidia börjar sälja grafikkort med minst 24 gigabyte videominne som instegsmodell
Och då har vi inte ens nämnt det vi egentligen pratade om, dvs hur MidJourney bilder har en mycket "fylligare komposition", med drama och energi i bilderna som ofta är helt frånvarande i SD.
Låt mig snabbt slumpgenerera någonting i en onlinegenerator (som använder SD)... okej, så här:
View attachment 13402
Ett taffligt men representativt exempel som saknar varje form av djup: dramatiskt, bakgrundsmässigt, tematiskt, personligt, konstnärligt etc etc. Baserat på vad jag ser av MidJourney här i tråden och online är det programmet väsentligt mer artistiskt.
Så jag är definitivt redo för Stable Diffusion version 3.. eller 30!