Finns det inte genom Bing?DALL-E är verkligen överbäst på vissa grejer.
Synd bara det inte finns öppet och gratis.
Finns det inte genom Bing?DALL-E är verkligen överbäst på vissa grejer.
Synd bara det inte finns öppet och gratis.
Jo. Men du måste ha ett Microsoft-konto.Finns det inte genom Bing?
Nummer fyra ser ut som omslaget till en svensk deckare!En av de jobbiga sakerna med webforum är att man aldrig vet vem som faktiskt döljer sig bakom pseudonymerna. Därför gjorde jag en insats och körde ett 20-tal av forumiternas namn genom CrystalClearXL, för att ta reda på sanningen. Här är vad jag lärt mig:
1. Svenska mansnamn betyder vikingar eller Dressmanmodeller.
2. Några av er är inte personer alls. Det blev en motorcykel, en stadsgata och ett landskap på Island.
3. Jag ska aldrig mer förolämpa någon på forumet igen.
4. Didi Örnstedt kanske hade rätt i alla fall.
Här är ett axplock, alla är från antingen den här tråden, eller trådskapare på Rollspelsmakandes första sida:
View attachment 14726
View attachment 14727
View attachment 14728
View attachment 14729
View attachment 14730
View attachment 14731
View attachment 14732
Okej, jag vill ju definitivt veta exakt vem som är vem här. Det här var ju ascoolt.En av de jobbiga sakerna med webforum är att man aldrig vet vem som faktiskt döljer sig bakom pseudonymerna. Därför gjorde jag en insats och körde ett 20-tal av forumiternas namn genom CrystalClearXL, för att ta reda på sanningen. Här är vad jag lärt mig:
1. Svenska mansnamn betyder vikingar eller Dressmanmodeller.
2. Några av er är inte personer alls. Det blev en motorcykel, en stadsgata och ett landskap på Island.
3. Jag ska aldrig mer förolämpa någon på forumet igen.
4. Didi Örnstedt kanske hade rätt i alla fall.
Här är ett axplock, alla är från antingen den här tråden, eller trådskapare på Rollspelsmakandes första sida:
View attachment 14726
View attachment 14727
View attachment 14728
View attachment 14729
View attachment 14730
View attachment 14731
View attachment 14732
Samma här.Okej, jag vill ju definitivt veta exakt vem som är vem här. Det här var ju ascoolt.
Jag hade aldrig gissat att det var du på bilden!Midjourney
magnus dahl, high resolution digital fantasy art style
Det jag ser utgör en generator (som skiljer sig från en annan generator) är dels vilka knappar eller inställningar som finns, och - lika viktigt - vilken extrainformation sätts in i prompten för varje sådant val.EDIT: Det visade sig att den inte alls ändrat sig. Perchance har bisarrt många olika generators, och den här övre var https://perchance.org/ai-character-generator. Den tidigare jag använt var https://perchance.org/ai-art-character-gen. Något snarlika, kanske...
Stable DiffusionEftersom Perchance använder Midjourney (?), antar jag
Tar jag fel, eller är ditt modersmål inte svenska? För det är långt ifrån döende (måhända aningen åsidosatt bland folk 15--30...)den trötta blicken avslöjar sorgen över att hans modersmål är döende. De felformade pupillerna är tecken på någon sorts genetisk sjukdom?
Det är en hel diskussion, såklart, och väldigt OT här i tråden, men något jag brukar tröttsamt tjata om om man inte stoppar mig. Men ja, mitt modersmål är svenska. Tar det gärna i PM om du är intresserad!Tar jag fel, eller är ditt modersmål inte svenska? För det är långt ifrån döende (måhända aningen åsidosatt bland folk 15--30...)