CapnZapp
Myrmidon
Notera att änglarna klätt "om"
Notera att änglarna klätt "om"
Du får nöja dig med rollspelet... Raygoons. Klart efter helgen.Jag vill se "filmen" som den här bilden är tagen ifrån. Synd att Sky Captain and the World of Tomorrow.
That's no moon...Klart månen har en måne!
Ja, ett bra exempel på att jobba med en AI som verktyg, snarare än att bara generera. Jag kan känna att saker känns själlöst när jag vet hur lite jobb det ligger bakom att generera. Verket i sig är inte själlöst, men min tankebana gör att den känns så. Din robot tycker jag däremot är engagerande då det är en stil jag inte skulle veta hur jag fick fram. Vad jag ser är inte vad som får min hjärna att snurra, utan min undran om processen för att få till den.Jag har försökt skriva ner vad som händer i mitt huvud när jag använder AI för att göra kreativa saker.
La upp texten och bilderna på Piruett: https://piruett.se/2024/04/11/the-un-guide-to-midjourney/
Jag tror det kommer vara så nu under en övergångsperiod. Lite som att man tidigigare satt och grunnade på "hur gjorde de det där" när man såg specialeffekter på film. Det tänker man inte på längre, för man vet att det är gjort med datorer. =)Vad jag ser är inte vad som får min hjärna att snurra, utan min undran om processen för att få till den.
Jag försökte göra en pulpaktig bild av ett tentakelrymdmonster som håller Voyagers guldplatta (http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_fall2003.web.dir/Brian_Herold/Pictures/plaque.jpg) i en tentakel och en skylt med texten "Send more nudes!" i en annan tentakel, men fick bara resultat som inte ens Lovecraft skulle kunnat beskriva. Någon som kan bättre?Skulle vilja ha en cool bild, svartvitt foto, på en 1930:s sci-fi serialpulpig Flash Gordon/Raygun Gothic-miljö. Någonstans i solsystemet, radiumdriven raket, mystisk miljö (okänd planet), några typiska äventyrare.
Any taker?
Låter som AIn lärt sig sjunga av June Tabor.Var tvungen att testa att generera en låt.
Rickard80 - Sitar's Embrace | Udio
Listen to Sitar's Embrace by Rickard80 on Udio. Discover, create, and share music with the world. Use the latest technology to create AI music in seconds.www.udio.com