Men hallå - ni kan väl inte skriva in en fullkomlig soppa av orelaterade koncept och sedan tolka det som att en AI som råkade ge förväntade svar "gjorde rätt" medan en som ger andra resultat "gjorde fel"!
Att tolka en prompt "rätt" kan inte förväntas bestå av att titta i kristallkulan när en förvirrad mänska raljerar. Istället är det ju ren slump som avgör om en AI tolkar prompten "rätt" eller "fel".
Ett mycket mera konstruktivt synsätt, när du får resultat du inte vill ha, är ju att fundera över vad i din prompt du lämnat odefinierat.
TL;DR: Det är inte AIn det är fel på när en mischmash-prompt inte ger förväntat resultat. Garbage in, garbage out...
Jag håller med. Det är därför jag postar alternativa varianter. Att försöka beskriva vad man vill ha med andra ord är en del av utmaningen.
Samtidigt är det kul att se om AIn hittar på något från otippade prompter. Ibland blir det lysande och ibland inget alls.
@Gamiel SD har något så när koll på "Landsknecht". Det är bara amazontillägget som förvirrar, vilket kanske inte är att förvåna.
Det är inte jättelångt ifrån vad Google levererar i bildväg:
Prompt: "Full body portrait of a clean shaven [Landsknecht:amazon warrior:0.025]"
Det är nästan bara amazon warrior, men Landsknecht dominerar ändå, eftersom det står först.
Efter aZovyaRPGArtistools "Amazon woman warrior" i 12 steg med 0.55 blir det lite för lite landsknecht.
Nytt försök med "Amazon woman warrior dressed as a landsknecht", och jag är så nära jag tror att jag kommer. Man kan alltid mixtra tills man kommer till den mix man fördrar.