Nekromanti Postapokalyptiska Stämningstexter (EFTERLYSNING!)

Da Vinci

Veteran
Jag läste flera år sedan ett antal korta berättelser som utspelades i en vagt postapokalyptisk,kult-inspirerad miljö med magi-inslag. Jag har för mig att det var här på rollspel.nu som texterna fanns upplagda eller möjligtvis härifrån de länkades till. (Jag hade dem på min dator förr men nu hittar jag dem inte! Letat som ett as på nätet men inget... Jag blir tokig!)

Berättelserna är på svenska och handlar UNGEFÄR om:
1. En halvtrasig robot (alternativt en fallen ängel med trasiga vingar) som sitter i ruinerna av ngn gammal stad. Denne hittar en liten uråldrig "musiklåda" som visar sig spela en liten barnvise-melodi...
2. En man som fiskar efter musslor. Musslorna är speciella iom att de suger upp drömmar. Och dem kan man göra ngt med sen... (?)

Som sagt - väldigt vaga minnen! Men jag minns att jag tyckte om dem och skulle gärna vilja läsa dem igen!

Låter bekant?

/ S.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Sinisa

Och vi är många som sörjer att sinisa försvann. Jag var tvungen att sno så mycket jag kunde av Världens höst till Terone för att de fantastiska koncepten inte skulle försvinna alldeles; om sinisa hade skrivit klart Världens höst hade Terone sett väldigt annorlunda ut.

/Dimfrost

Da Vinci

Veteran
Re: Sinisa

Halleluja! Tack så grymt mkt! Nu slipper jag lägga in mig själv på psyk pga outhärdlig frustration. :gremsmile:

Imponerande att ngn lyckades förstå beskrivningen av mina osammanhängande minnesbilder!

Feliath

Swashbuckler
Ain't Nothin' Like Sinisa

Damn, den posten är en av mina absoluta favoriter. Det här forumet är obeskrivligt fattigare utan honom. Hail, Sinisa, wherever you are.

/Feliath — :zeppelinare:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Ain't Nothin' Like Sinisa

Nej, vi vet tyvärr inte det. Det är något vi sörjer.

Apropå det, något jag brukar ta upp i de här sammanhangen: är det verkligen ingen som laddade ned texterna från Central Park Kingdom-tråden? Det var före min tid, och hemsidan texterna låg på är borta sedan länge... :gremfrown:

/Dimfrost