Jag läste flera år sedan ett antal korta berättelser som utspelades i en vagt postapokalyptisk,kult-inspirerad miljö med magi-inslag. Jag har för mig att det var här på rollspel.nu som texterna fanns upplagda eller möjligtvis härifrån de länkades till. (Jag hade dem på min dator förr men nu hittar jag dem inte! Letat som ett as på nätet men inget... Jag blir tokig!)
Berättelserna är på svenska och handlar UNGEFÄR om:
1. En halvtrasig robot (alternativt en fallen ängel med trasiga vingar) som sitter i ruinerna av ngn gammal stad. Denne hittar en liten uråldrig "musiklåda" som visar sig spela en liten barnvise-melodi...
2. En man som fiskar efter musslor. Musslorna är speciella iom att de suger upp drömmar. Och dem kan man göra ngt med sen... (?)
Som sagt - väldigt vaga minnen! Men jag minns att jag tyckte om dem och skulle gärna vilja läsa dem igen!
Låter bekant?
/ S.
Berättelserna är på svenska och handlar UNGEFÄR om:
1. En halvtrasig robot (alternativt en fallen ängel med trasiga vingar) som sitter i ruinerna av ngn gammal stad. Denne hittar en liten uråldrig "musiklåda" som visar sig spela en liten barnvise-melodi...
2. En man som fiskar efter musslor. Musslorna är speciella iom att de suger upp drömmar. Och dem kan man göra ngt med sen... (?)
Som sagt - väldigt vaga minnen! Men jag minns att jag tyckte om dem och skulle gärna vilja läsa dem igen!
Låter bekant?
/ S.