Nekromanti PostLinCon

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
*gnäll* Har fortfarande ont i tassarna juh.

Få se, ska vi försöka reda ut det hela med LinCon för min del...

Våran resa börjar med förberedelserna inför LinCon - något som daterar sig ett par månader tillbaka i tiden:

- Gör saker att sälja på LinCon (utöver mina bilder vill säga) - tärningspåsar, tärningar...
- Kommer överens med Illern att dela bord på konventet
- Får veta att Dan Hörnings bok Nemea ska komma ut, lagom till konventet, får veta att jag ska få den eftersom jag vara inblandad i den så att säga. :gremsmile:

Onsdagen före Konventet:
Får reda på att Dan har fått fatt i Nemea och vill ha min adress för att skicka över den. Jag själv är övertygad om att jag inte kommer få den i tid. Allt är färdigpackat utöver sängkläder och dylikt. Hemmet ser ut som om vi ska flytta (butik och sängkläder, kläder mm tar liksom plats). I ena ringhörnan finns liten liten kattunge som nu ska övervakas av sin mor och min mor. I andra ringhörnan förra årets ungkatt som hittintills inte varit ute annat än i koppel (övriga kattgardet är utekatter)... hur ska detta gå.
Torsdag; Sista packningen, lite fnul och inväntar att Ulvtand ska komma hem från jobbet vid tiosnåret. Han kommer hem och vi åker, anländer till Linköping och paret/vännerna vi ska bo hos klockan halv ett på morgonen. Trött släpar vi in packning och jag dråsar i sängen och sover. Van som jag är vid att sova från tio till sex... tycker om att sova.

Fredagen; Gör en del praktiska åtgjärder på dagen, växlar till mindre valuta (växelkassa mao), fixar medicin eftersom Ulvtanden uppvisar typiska allergitendenser och min ischias djävlas med mig.
Anländer smått sent till konventet och finner ändå att våra salsfränder inte är på plats. Börjar försiktigt duka upp, störs i detta av att man bland övriga butiker svär över placeringen på butikerna - bakvatten och dåligt läge. Diskussionen fortlever... ganska hett och jag som är nervös över att vara butik på mitt tredje konvent över huvud taget blir smått hysterisk och vill packa ihop allt och åka hem. :gremfrown: Ulvtand håller mig lugn, vi packar upp och är nästan i duglig ordning även om mina nerver och humör är på bristningsgränsen.
Håll i huvudet nu att jag inte dagligen ser så mycket människor... det är Ulvtand och min mor och så är det en gång per vecka som vi åker in och handlar... så mycket folk och smått folkskygg så är det påfrestande med situationen.
NÅ, då när vi är nästan hundra procent färdiga så får vi besked om att vi ska flytta lokal - iofs inte mig emot om man tänker ur försäljningsläge och liknande, men som sagt påfrestande.

Flytttåget går och vi kommer såsmåningom till ro i nytt rum, lyckas korpa åt sig ett bra hörn i lokalen också.
Har under hela den här manövern hunnit hälsa på Krille och även sett röken av Arfert.
Våra rumsfränder är eller ska i alla fall vara Western/Fenix och Goblin Games. De senare dyker upp och börjar tröstlöst lasta in sin stora butik. Jag försöker hjälpa till en smula, inte för att jag vet om det gjorde någon skillnad men i alla fall. Min värd hjälper också så smått till.
Hunk (Goblin Games) upptäcker trött att han glömt växelkassan i Göteborg - arme man... så han och min värd (Mordenkai) dunkar iväg ut på "byn" och jagar växel.
Själv börjar jag bli ruskigt nervös "Var är Tove och Anders" Ingen skymt av dem.
Slutligen framåt tiosnåret börjar jag känna att livet inte funkar längre, hjärnan har bankat ihop och jag ger slutligen efter för mina nervösa nerver, blir skjutsad "hem" av min värd.
Väl hemma och nedkrupen i säng efter en välbehövlig dusch så får jag ett mess från Ulvtand. Herr Gillbring har kommit på plats. Nöjd somnar jag och sover gott.

Lördag
Anländer sent till konventet (runt 10).

Det är härifrån som konventet blir smått en blör för mig...

Summeringsmässigt kan jag väl säga så här:
- Antal tärningar sålda 12 st (varav en horn övriga handmålade och handgjorda trätärningar)
- Antal sålda reproduktioner 1
- Antal sålda orginal 2 (bägge till Feuflux :gremsmile: )

- Köpta rollspel 3 (Saga, Lemuria och Babylon 5)
- Köpta rollspelskomplement 1 (Krigsherren - Eon)
- Köpta Spel 2 (1 magnetdartboard/yatzydart och ett antal paket av Rocketman)

- Linconburgare 0
- Linconmuggar 2 (en av varje)
- Lincontröjor 2 (SF)
- Linconbuttar 2 (en av varje)

- Nya bilder gjorda 3 (akvareller, en till Illern)
- Nya buttar gjorda 1 (med mitt irl namn och butiksnamnet och en underlig silvervarg. :gremsmile: samt så gjorde Ulvtand en med sin avatar... :gremsmile:

- Studier av Ackegårds bilder gjordes i ca tjugo minuter och en beundrarbild tagen av mannen/myten själv... :gremsmile: (vilket påminner mig att jag vid tillfälle ska ta en beundrarbild på Rosen också...)
- Studier av Krilles bilder Hm...svårt att säga... ungefär femton minuter... har redan beundrarbild av honom... :gremsmile:
- Studier av Arferts bilder.... svårt att säga... tio minuter?? Njae, knappt det...
Vilket leder till att jag faktiskt måste ägnat mig åt en snittid/bild på de två senare som är grymt över den jag ägnade åt den gode Ackegård... :gremsmile:
Spottade och igenkända forumiter:
- Han (men bytte jag ens ett ord med dig?9
- Krille
- Arfert
- Hunk (trevlig ny bekanskap :gremsmile: )
- Anders (Fenix)
- Yassilus
- Hellzon
och säkert någon till som jag glömt bort eller helt enkelt inte kopplat namn till...

hm... Solinde?? Svårt för namn... :gremfrown:

Vad jag gjorde mer
Försökte sälja mig som slav åt Korps
Försökte att hålla modet uppe
Försökte helt enkelt har roligt och hade det om sanningen ska fram... träffade många trevliga nya bekantskaper. :gremsmile:

Eva

Rickard

Urverk speldesign
Re: Vågar man prova?

Är Lincon ett konvent som man bara måste uppleva? Eller klarar man sig lika bra utan?
Enda anledningen till att åka dit är för LinCon-burgaren, för den måste upplevas.

/Han som tycker GothCon har varit bättre på det mesta i flera år nu

MrG

Swashbuckler

/Han som tycker GothCon har varit bättre på det mesta i flera år nu
A-ha, men bara för att GothCon är bättre innebär det väll inte att man inte skulle kunna åka på fler konvent?

Eller lite mer seriöst så skulle jag tycka det var kul om det åter fanns mer en ett konvent som hade ett stort, starkt och brett utbud på rollspelssidan och som drog ihop rikets rollspelare. LinCon har för mig känts som nummer två efter GothCon senaste åren, men tappar allt mer... så vart skulle man åka istället? Eller kan man jaga ihop mer arrangörer och rollspelare till LinCon igen?

-Gunnar (som inte vågar lista vilka han möter på konvent, för han skulle lika Lady Silver Wolf glömma folk, trots att man kramat dem :gremwink:)

Rickard

Urverk speldesign
- Han (men bytte jag ens ett ord med dig?9
Ja, vi snackade om din eventuella medverkan i Eon och att du dragit igång en Wiki om medeltida klädsel. Du verkade rätt stressad av dig, men kopplade av lite när vi snackade. :gremsmile: Jag vet ju vad du tycker om folkgrupper, så jag tog det lugnt. Strongt att du ens kom till konventet.

/Han som undrar vad länken till Wikin är (sådant borde finnas i signaturen, vargis :gremsmile:)

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ack Ja

Minnet sviker mig stort. Förlåt MrG, det är klart att jag träffade dig också... och det var jättemysigt att se dig efter denna långa tid... :gremsmile:

Vad det gäller konvent så känner jag att ju fler konvent och bredare utbud dessto bättre. Inte bara inom rollspelsbiten då.

Mycket av grejen för min del är just att träffa folk och umgås... enklare kortspel gör det till ett stort nöje för mig. Men att själv få tillfälle att spela rollspel på ett konvent känns som en stor ynnest för min del... det vore något det. :gremfrown:

Stockholms Spelkonvent verkar liksom andra växa till sig också... :gremsmile:

Vi får väl se hur framtiden ser ut.

Dimfrost

Special Circumstances

Och Linconburgaren har egentligen ingenting att komma med längre. Dess rykte grundlades typ 1996-1997 (eller tidigare, men det var då jag kom i kontakt med den) när den kostade 15 kr och var minst lika god som nu.

Nu när Lincon saknar stora Magicarrangemang också är dess enda egentliga poäng att man kan sova hemma (och träffa en massa folk som man ändå träffar någon gång i månaden i alla fall :gremsmile:) och köpa spel av Hunk. Och spela Guitar Hero.

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Såklart !

Är Lincon ett konvent som man bara måste uppleva? Eller klarar man sig lika bra utan?
Ja, jag tycker att du ska uppleva LinCon. När jag var det 2005 så hade jag jäkligt skoj. Det är helt enkelt ett schysst konvent som är på ett ungefär lita soft som GothCon.
Så, om du får channsen, så åk dit !!

/ Johan K, som kan rekomendera dig LinCon-burgarna