Jag tror att jag har en förklaring till problemet.
Det har med forumets "tidsinställningar" att göra.
Som de flesta vet har det här skräpforumet en inställning som gör att man blir utloggad efter en kvart. Därför har de flesta av oss bockat för att forumet ska komma ihåg en när man loggar in.
Denna "kom ihåg"-funktion fungerar antagligen inte riktigt som ni tror. Bockar man för "kom ihåg mig" så komemr inte forumet alls ihåg en, istället skapar forumet en cookie lokalt på ens dator.
Det som i praktiken händer är att man BLIR utloggad efter en kvart, men när man klickar på någon forumslänk / knapp / förnyar sidan så ser forumet cookien och loggar automatiskt in en igen.
En praktisk funktion... utom när man skriver inlägg. Skriver man ett långt inlägg hinner man loggas ut innan man trycker på "skicka" och någonstans mellan man är utloggad och forumet hittar ens cookie som säger att man ska auto-inloggas skapas felmeddelandet.
Och nej, vi kan inte göra något åt hur själva forumsmotorn arbetar. För den enkla lösningen skulle vara att forumet först letar efter cookien innan den tänker generera felmeddelandet - men sånt kan vi tyvärr inte ändra.
Jag vet att många skriver sina inlägg i något texteditor just för att forumet inte ska "käka upp" inlägg, men ännu viktigare är tyvärr att uppdatera forumet precis innan man trycker på sänd.
Just det här inlägget har jag skrivit direkt i forumseditorn och inte i Windows' Notepad som jag brukar göra. det har tagit betydligt längre tid än en kvart att skriva, men innan jag trycker på "Svara" högerklickar jag på "Björn Wärmedal" som jag swer ovanför mitt inlägg och väljer "Öppna länk i ny flik", på så sätt auto-inloggas jag på forumet och kan trycka på "Svara" utan att få ett felmeddelande.