Jag är väldigt öppen till vad som ska befolka spelvärden då jag vet att alla inte tycker mina favorit-humanoider är häftigast.
Men några grejer:
Människor med insektsvingar, och för att se till att dom inte blir älvor/féer (eller vad de nu heter) så ska jag ge dom flera insektiod-egenskaper.
T.ex. ska de "födas" nästan färdigutvecklade, med bra fysiska egenskaper fast lite erfarenhet (inga kobolter här inte), lite low-alround rp alltså. De kommer ha ett larvstadium (fast man får inte spela detta), ev. ska de "smitta" vanligt folk som senare förpuppas och pumpas fulla med skojiga endorfiner och tappar minnet (ev.) och sånt (då kan man ju ha en bakgrund oxå). De ska vara lite äckliga...
Kameleonter, egentligen bara folk med balla pigment som kan ändras.
Kanske sugfötter oxå...
Skepnadsändrare: kan nybilda och nyskapa celler och på så sätt få nya egenskaper och utseenden (bara dom har tillgång till levande vävnad från den "arten", som dom kanske äter upp eller nåt)
Mänskliga "blötdjur": De förökar sig genom delning!!!
Kräver väta (pga skyddande slem-lager) och regenererar fasligt bra, har typ Trikiner och annat sånt för att klara extrema skador. Känselspröt hamnar här oxå, kanske gälar...
Detta är de mer orginella jag kommit på, jag vill inte göra dom för "omänskliga" då det helst ska vara reserverat för ev. hemskheter.
Vad gäller teknik så skulle jag främst vilja ha, som krille föreslog, mkt mekanik men även kemi och biologi/bioteknik välutvecklad.
Häftigt med snabb-reproducerande stamceller på burk
Jag vill kunna spela skräck, så jag vill inte vandra iväg alltfär långt vad gäller vardagen, då finns det inget annorlunda och skrämmande kvar ju!
Men iof, om man vill ha (möjlighet till) skräck så kanske den trista vardagen är den bästa rollspelssettingen, eller vad tror ni?
P.S. Vampyrer är häftiga, såna vill man ju ha med förstås, (dock inte som överlägset intrig-nät som i VtM)