Nekromanti Power armour <3

God45

#PrayersForBahakan
Jag älskar power armour i sci-fi. Visst, det är en ytlig detalj som inte har med djupare teman att göra... Men det är coolt och ibland räcker det. Men vilket spel gör power armour bäst? Vem har mest moddings möjligheter, vem har coolast designer och vem har bäst regler?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Priset för coolast designer går till Bubblegum Crisis. Slimmade dräkter med tillvalet motorcykel som kan ta humanoid form? Ja tack.

Länk till större version.

BGC har också en snygging i K11:an som är en mech i storleksklassen 3,5-4 meter.

Bubblegum Crisis-spelet bygger på Fuzion-reglerna och har alltså sitt ursprung i systemet från Cyberpunk samt Mekton. Om jag minns rätt kan man pussla en god del, men jag tyckte det var lite väl mycket. Framförallt bryter det ihop lite när man ska slå de där 12, 14, 18 tärningarna i skada för sin pangpang. Fast det kanske är ett problem mer för större mechs än power armor? Minns inte riktigt, måhååånga år sen jag spelade det.

Krille

Super Moderator
Jovian Chronicles har en särskild plats i mitt hjärta. Dess mechs är rätt standardmässiga och bulliga power armours, men de slåss i rymden ute vid Jupiter i en hyfsat hård SF-värld. Så de är egentligen människoformade jaktskepp, snarare än bemannade robotar.

Terenor

Veteran
Honourary mention måste ju ändå ges till power armour som finns i warhammer 40k. Har inte spelat det själv, men har läst egenom reglerna och vill minnas att rollspelet Death Watch har hyfsat detaljerade regler för power armour i det universumet.

God45

#PrayersForBahakan
Terenor;n105957 said:
Honourary mention måste ju ändå ges till power armour som finns i warhammer 40k. Har inte spelat det själv, men har läst egenom reglerna och vill minnas att rollspelet Death Watch har hyfsat detaljerade regler för power armour i det universumet.
Absolut, speciellt Terminator rustningar är den bästa grejen :D