Nekromanti Power Cards till D&D Essentials

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag blev just klar med en uppsättning power cards för level 1-rollpersoner från Heroes of the Fallen Lands. De är tänkta att skäras till A7-format (74,25 × 105 mm). <div>
</div> <div>Level 2-kort kommer snart. </div>

Savetun

Veteran
Schyssta!

Hur gör du dem? Jag menar då vilket program använder du, vilken font och finns det någon färdig template man kan använda om man vill göra egna?

Dante

Staff member
Savetun said:
Hur gör du dem?Jag menar då vilket program använder du, vilken font och finns det någon färdig template man kan använda om man vill göra egna?
<div>
</div> <div>Från scratch, Indesign, Legacy Sans och Warnock Pro, vet ej. </div>

krank

Går ondskans ärenden
Du är min hjälte! De här ska skrivas ut på jobbet och lamineras...

Savetun

Veteran
I C!, duktigt jobbat i alla fall. Programmen i fråga lär jag ju inte lära mig så det blir till att skriva ihop egna i word eller excel eller nått...

Dante

Staff member
Kom just på att jag borde lägga in kort med alla racial powers också. Uppdaterad PDF kommer ikväll. <div>
</div> <div>Och är det kanske slöseri med utrymme att dela upp klassernas kort på separata sidor? Vill ni hellre ha alla powers i en obruten följd? </div>

Storuggla

Champion
En fråga från en som inte fått sina böcker än: Varför är vissa kort röda och andra gröna osv?

Storuggla, en kyckling i strumpan

Jarl

Hero
Storuggla said:
En fråga från en som inte fått sina böcker än: Varför är vissa kort röda och andra gröna osv?
De gröna får man använda så ofta man vill, de röda en gång per encounter och de grå/svarta en gång per dag.

Storuggla

Champion
"De gröna får man använda så ofta man vill, de röda en gång per encounter och de grå/svarta en gång per dag."

Fiffigt. Tack!

Storuggla, technicolor

Dante

Staff member
Kort för utskrift i gråskala

Din fråga fick mig att tänka på att kombinationen grön-röd-grå lämpar sig synnerligen illa för utskrift i gråskala. (Det blir grå-nästan lika grå-grå som knappt går att skilja från de två första.) <div>
</div> <div>Så nästa version av korten kommer att ha ett separat lager med korten utan färg men med olika gråtoner för att särskilja at-will, encounter, och daily powers (typ ljusgrå-grå-svart). </div> <div>
</div> <div>Bra va? </div>

Storuggla

Champion
Re: Kort för utskrift i gråskala

"Så nästa version av korten kommer att ha ett separat lager med korten utan färg men med olika gråtoner för att särskilja at-will, encounter, och daily powers (typ ljusgrå-grå-svart)."

Fiffigare!

Storuggla, en man av utrop

Jarl

Hero

Dante said:
Så nästa version av korten kommer att ha ett separat lager med korten utan färg men med olika gråtoner för att särskilja at-will, encounter, och daily powers (typ ljusgrå-grå-svart).
Eller kanske något mönster, för att gardera sig mot taskiga skrivare?

Rickard

Urverk speldesign

Jarl said:
Dante said:
Så nästa version av korten kommer att ha ett separat lager med korten utan färg men med olika gråtoner för att särskilja at-will, encounter, och daily powers (typ ljusgrå-grå-svart).
Eller kanske något mönster, för att gardera sig mot taskiga skrivare?
Typ olika ramar runt korten?

/Han som tror man skulle kunna göra något coolt av det och som även gillar initiativet med att göra kort

Eksem

Champion

Jag körde vit med tunn ram, grå samt svart, när jag gjorde power-kort förut.

Dante

Staff member
Nya och bättre Power Cards!

Så!<div>
</div><div>Nu är alla level 1-kort från HotFL fixade – inklusive alla racial powers och en uppsättning basic attacks.<div>
</div><div>PDF:en är bokmärkt och försedd med två lager: ett för färgutskrift och ett för utskrift i gråskala.</div></div>

Dante

Staff member
Vad vill ni se för Power Cards härnäst?

Hur ska jag fortsätta nu? <div>
</div> <div>Vill ni ha kort för level 2, 3 osv. först, eller ska jag börja med level 1-korten för Heroes of the Forgotten Kingdoms? </div> <div>
</div>

Dante

Staff member
Re: Vad vill ni se för Power Cards härnäst?

Det verkar tydligt vartåt detta barkar. <div>
</div> <div>Då fixar jag HotFL level 2–10 först, sen gör jag sammaledes för HotFK, och efter det blir det HotFL level 11–20, osv. </div>

Dante

Staff member
Nya och ännu bättre Power Cards!

Jag är hemma sjuk, så jag har sysselsatt mig med att göra fler Power Cards till HotFL (så här sju månader senare).

Jag är inte helt klar med level 2–10 ännu, men jag passar på att lägga upp nya level 1-kort då Wizards har erratat Power Strike en pytteliten smula.

Som vanligt innehåller PDF:en ett färglager och ett gråskalelager så den ska funka att skriva ut oavsett vad du har för skrivare.

Attachments

Dante

Staff member
Mer Power Cards till D&D Essentials

Nu är jag klar med alla power cards för level 2–10-rollpersoner från Heroes of the Fallen Lands.

Kortformatet är samma som tidigare (A7), och PDF:en har bokmärken samt ett lager för färgutskrift och ett för gråskaledito.

Attachments