Nekromanti Powergaming Rogue

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: Jag är en filbunke ...

"Hmmm, du kanske måste förklara vad ett månadskort är för någon som inte nödvändigtvis vet vad det är( iom att han inte nödvändigtvis bor i Stockholm). Ok, så jag förklarar: Ett månadskort är ett kort som man köper hos SL, Stockholms Lokaltrafik, och som tillåter en att åka omkring i lokaltrafiken i Stockholm(buss, tunnelbana, m.m.) i en månads tid. Så var det gjort!"

Jag tänkte skriva något jätte-elakt här, men sedan kom jag på att jag är moderator och inte borde göra sånt...

Gabri L

Warrior
Re: Jag är en filbunke ...

Herregud, Caen! Undrar vad du hade skrivit om han hade tagit plånboken som exempel?/images/icons/sick.gif

Öh....

Ähum, jag, försökte bara vara snäll. Månadskort kan var förvirrande för icke-stockholmare. Tror jag i alla fall, inte säker......

PS Det är rollspelsmöte i helgen så att du vet iom det! Kontakta König för vidare info! DS

Öh....

Ähum, jag, försökte bara vara snäll. Månadskort kan var förvirrande för icke-stockholmare. Tror jag i alla fall, inte säker......

PS Det är rollspelsmöte i helgen så att du vet iom det! Kontakta König för vidare info! DS

Re: Kollektivtrafik [OT]

Hey, dude, jag tror faktiskt inte att det är så på alla ställen. Kanske i dom större städerna men inte annars skulle jag tro. Jag minns inte att det skulle vara så på vårt sommarställe vid västkusten exempelvis, men jag har å andra sidan inte åkt buss där särkilt mycket. Det kanske är så att jag är en naiv stockholmare som tror att det inte är självklart med månadskort för icke-Stockholmare, det håller jag med om!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Finns det något lugnare än en filbunke? ...

»snälla kolla på va [sic] jag skrivit och försök inte läsa mella [sic] raderna för det är du inge [sic] bra på [...]»

Läsa mellan raderna? Formuleringen »men om man ska vara riktigt realistisk så borde [...]» ger vid handen att du inte är nöjd med realismen i D&D 3e. Jag ber om ursäkt om jag tillskrivit dig en åsikt du inte har, men om du menade att du tycker att realismen i D&D 3e är bra (vilket jag nu har förstått att du gör) borde du ha formulerat dig på ett annat sätt eftersom jag inte kan läsa dina tankar utan bara försöka tolka det du skriver.

»[...] och du försök dra månads kortet [sic] på en bråkdels sekund [...]»

Poängen med månadskortsliknelsen var att jag kan dra fram det utan att titta, inte att jag kan göra det snabbt. Vore det en dolk skulle jag knappast förvara den i bakfickan utan på ett mer lättåtkomligt ställe.

»[...] jag kommer inte ge mej innan du över bevisat [sic] mej [...]»

Eftersom denna diskussion grundar sig på åsikter går det inte att bevisa att någon av oss tycker mer »rätt» än den andre. Du har rätt till din åsikt, jag respekterar den – men jag delar den inte.

Sedan undrar jag över dina ständiga uppmaningar att ta det lugnt: Detta är ett öppet diskussionsforum och allt jag gjort är att vara av en annan åsikt än du – och dessutom försökt förklara varför. Jag hoppas du inte tolkar mina inlägg som personliga angrepp, för det är de verkligen inte.

Jaak

Warrior
nää, eller kanske,...

nää de e lungt..... men nu skiter jag i de här,...