Svårt att säga. Men jag personligen gillar Gemini skarpt. Systemet har vissa brister, men eftersom dom använder sig av ett välkänt T20 system så är det inte svårt att rätta till reglerna. Det är dock inte många ändringar man behöver göra.
Systemet för skapandet av "gubbe" är lätt och kanske lite tunt om man är van med mer moderna rollspel där man får slå på massa tabeller för bakrund och olika händelser. Man tar fram sina grundegenskaper och färdigheter sen är man typ klar. Resten är upp till spelarna att fylla ut.
Gillar stridssystemet [förutom sten, sax och påse grejen]. Det är grymt dödligt och fånigt simpelt... Så simpelt att vissa av mina spelare tycker det är tråkigt. Men jag älskar det. Ett slag och du vet om du träffa, var du träffa och hur mycket skada du gav. Klockrent!
Magisystemet är strålande men ställer rätt höga krav både på SL och spelare då nästan allt improviseras efter vissa bestämmda regler... Man kan "leka" rätt friskt om man har fantasi vill säga.
Geminis starka sida är dock världen! Enligt mitt tycke den klart intressantaste fantasyvärld som någonsin gjorts till ett svenskt rollspel. Det är lite mer "grisodlarfantasy" Något jag gillar skarpt!
Hur som helst, låna, läs och du kommer säkert att gilla det... Jag gjorde det, och jag har bra smak
MVH
NecTech