Nekromanti Praktisk jämställdhet (e.g. "Bara bröst")

Sanjuro

Warrior
Re: Bröstexpertis

Det skulle vara svinsköt att kunna klä av sig på överkroppen utan att folk misstolkade handlingen, oavsett om de tycker bröst var sexiga eller inte. Att brösten är sexualiserade tycker jag inte är problemet. Problemet är att det är en grej som misstolkas om man tar av sig topless.
Är det okej att visa male boobies (såkallade moobies) då? Mer avsexualiserade organ får man väl leta efter. Och OM det är okej så kan det kanske hända att jag börjar ta av mig tröjan lite oftare.

Eller inte. Onödigt att utsätta folk för risken att drabbas av posttraumatiskt stressyndrom bara för att de råkat kliva in i biblioteket vid fel tidpunkt.

/Sanjuro, kill it! Kill it with fire!

Bunny

Crazy like a fool
Shockterapi?

Shockterapi? Är det verkligen den bästa metoden?

Så här uttrycker sig en anonym person i min bekantskapskrets:
Oavsett om det är en social konstruktion eller ej, så är det ingenting jag kan hjälpa - jag blir uppkåtad av bröst. Det är så jag bedömmer de kvinnokroppar som möter min blick. I badhuset kan en sådan upphetsning vara jobbig, för det är inte någon miljö jag vill gå runt med styv kuling i. Jag skulle tycka att det vore pinsamt och obehagligt. Därför slipper jag helst barbröstade kvinnor på badhusen.
Jag tror nog personen ovan har svårt nog att hålla svällkroppen i styr ändå, med tanke på de resonabelt avklädda kvinnokroppar som visas upp där även i vanliga fall. Jag skulle dock inte vara så snar att avskriva hans invändningar.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Shockterapi?

Det enda plagg männen i nån stam på Papua Nya Guinea bär är ett snöre draget runt könsroten, för att slippa oönskad erektion. Din kompis borde pröva det.

Jag menar, jag blir ganska uppeggad av välformade stjärtar genom jeanstyg emellanåt, eller nakna lår under kortkorta skolflickskjolar...men jag varken begär eller önskar att kvinnor ska bära burkha för det. Sedan, är jag verkligen ensam om att tycka att bröst är -mer- upphetsande när de är täckta av kläder? (Och en bh som tenderar att forma dem snyggt).

...även om jag tycker att en årlig Shariadag vore the shit. Det blir lite som ett stort pyjamasparty liksom, fast man får förbereda sig i månader genom att odla upp ett schysst talibanskägg. Det är den dagen på året det gäller att inte vara otrogen på...i någon bemärkelse.

- Ymir, resonerar

Troberg

Sinister eater

Jag tror nog personen ovan har svårt nog att hålla svällkroppen i styr ändå, med tanke på de resonabelt avklädda kvinnokroppar som visas upp där även i vanliga fall. Jag skulle dock inte vara så snar att avskriva hans invändningar.
Bara man är lite diskret med det så är det väl ingen jättekatastrof? Även kvinnor förstår att det är en icke-medveten reaktion och går överlag inte i taket om de skulle råka märka det.

Jag skulle i alla fall känna mig lite smickrad om en kvinna hade motsvarande reaktion på mig, bortsett från att det inte märks lika mycket i badet som "periskop upp".

Dewil

Skrivbordsgeneral

Oavsett om det är en social konstruktion eller ej, så är det ingenting jag kan hjälpa - jag blir uppkåtad av bröst.
Underskatta inte avtrubbningseffekten. När det vimlar av nakna bröst av alla slag så är det inte längre så speciellt.

Dewil

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Underskatta inte avtrubbningseffekten. När det vimlar av nakna bröst av alla slag så är det inte längre så speciellt.
Agreed. Tro mig, jag har själv blivit avtrubbad på just det viset, och jag har dessutom hjälpt till att trubba av en hel del människor. Det blir säkert pinsamt eller jobbigt nån vecka eller så först, men sen så...

//Krank, som fortfarande längtar tillbaks till det där kollektivet - även om det var en del grejer där som gör att han egentligen inte vill tillbaks

Coffe_Kanon

Swordsman
Breastfeeding...

Har för mig att den här debatten dök upp för att någon jomme blev upprörd över att mödrar ammade sina barn på offentliga platser.

Huruvida rätt eller fel det är har jag faktiskt inte orkat älta i, man gjorde nog fel i att skaffa en unge från första början isåfall, men det är min egna högst subjektiva och misantropiska åsikt.

Fast man måste ändå ställa sig frågan: ska man ha rätt att amma sitt barn på en plats där ätande av livsmedel enligt regel är förbjudet? Typ som bibliotek eller klädaffärer där de har små skyltar som säger "inte äta glass, godis, korv med bröd eller dricka läsk här". Det skulle ju vara tämligen orättvist om spädbarnen får äta på sitt öhm, "trevliga" sätt medans "vi vuxna" (årets överdrift) inte ens får äta på det gamla tråkiga sättet. Är personalen mer villig att städa upp utspilld bröstmjök, än utspilld coca-cola?

Fan vad filosofisk jag känner mig idag. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Breastfeeding...

Har för mig att den här debatten dök upp för att någon jomme blev upprörd över att mödrar ammade sina barn på offentliga platser.
Jag har inget mot det, förutom på restauranger, där man aldrig får äta medhavd mat, oavsett omständigheter.

Iofs så kan man ha med eget vin till restauranger, så frågan är om annan dricka också kan vara OK? Iofs så får man betala en uppkorkningsavgift för sitt medhavda vin, något liknande borde vara tillämpligt vid amning. Med det menar jag inte att det är kyparen som ska plocka fram tutten, utan att serveringsstället ska få någon kompensation för utebliven intäkt för att barnet inte vill äta oxfilé.

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Breastfeeding...

Iofs så får man betala en uppkorkningsavgift för sitt medhavda vin, något liknande borde vara tillämpligt vid amning.
Med andra ord så får man som kypare rycka av BH:n på ammande gäster. Hmm, hotell/resturang kanske inte är helt fel ändå :gremgrin: