Nekromanti Premiär för Noirs webb

Big Marco

Läskig
Det beror på att nyhetsuppläggaren har hackat sönder budskapet. För det som nyheten egentligen innehöll var: Noirs nya webb har premiär den 31:e augusti, och inget annat.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
My mistake! :(

Som den som publicerade nyheten får jag säga till Marcos försvar att det stod "Noirs nya webb har premiär den 31:e augusti" för jag satte en punkt efter augusti. Eller det var vad jag trodde - musen måste ha markerat hela raden då jag satte punkten. :gremfrown:

Jag ber Marco om ursäkt och korrigerar genast artikeln!

ripperdoc

Myrmidon
Noir.nu är nu släppt

*FANFAR* :zeppelinare: :tekopp:

Noir.nu är nu släppt och går att beskåda på http://www.noir.nu. Registrera er, och sedan kan ni ställa frågor på forumet, kolla in ett antal previews av Noir och läsa nyheter eller utvecklarbloggar. Rapportera gärna eventuella barnsjukdomar på sajten på dess forum eller till mig direkt.

Väl Mött
RipperDoc

Robert Jonsson

Sweet!

Äntligen en hemsida till ett rollspel som når upp till min standard också.

Black is the new white! :gremwink:

Blaren_UBBT

Veteran
Re: Noir.nu är nu släppt

Japp. Masa er iväg till siten, registrera er och börja ställa frågor, komma med funderingar och i största allmänhet prata om Noir. Sätt igång, bara! :zeppelinare:

Robert Jonsson

Re: Sweet!

En svart design som är stilren och med rätt färgschema :gremwink:

Som sagt var, mycket fin hemsida!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Krille said:
Svart, vitt och rött? Ew! Sånt förekommer ju bara på billiga porrsajter!
Och hos nazisterna …

Robert Jonsson

Svart, vitt och rött? Ew! Sånt förekommer ju bara på billiga porrsajter!
Det vet du bättre än mig :gremwink:

Rött-svart-vit är en bra färgkombination. Har själv använt den, så då kan den ju inte vara fel... Saken är den att jag HATAR alla hemsidor som skall vara så förbenat ljusa. Det underlättar inte alls att läsa dem längre stunder. De framkallar huvudvärk och illamående hos mig. Det beror ju givetvis också på skärmen också, men nu utgår jag från de skärmar som jag använder.

Så svarta och mörka sidor hjälper mig slippa huvudvärk och migränanfall - och det är en bra grund för en rollspelshemsida hos mig. :gremwink:

Big Marco

Läskig
Re: Naziporr

Både din och Krilles koppling känns tämligen rätt med tanke på Noirs dystopiska värld. Så jag är nöjd. ,-)

Krille

Super Moderator
För att göra kopplingen komplett

...så måste du ha med ett par blinkande fetstilade understrukna rader och mängder med animerade giffar. Sen ska du se att du har en lika ostig sajt som en normal nittitalsporrsajt. Nu vet jag förstås inte hur du gör kopplingen dystopisk = ostig, men det får stå för dig... :gremgrin:

Fast det är inte så allvarligt. Det är mest att röd text på svart bakgrund är läbbans populärt på sajter om fjortismetall eller sajter direkt riktade till fjortismetall-diggare (dvs porrsajter), så jag får snarare associationer av sådana än av dystopisk noir. Svart, gråblått och vitt hade nog funkat bättre, men jag kan inte komma undan intrycken av FATAL. Men det är smak och associationer, så du kan glatt ignorera mig.

Lite mer direkt konstruktivt: att göra länkarna feta när man pekar på dem är inte direkt lysande. Det innebär att texten flyttar om sig när man pekar på länkar, och det är förbaskat jobbigt.

Storuggla

Champion

Öhm, en fråga bara: Varför i herrans namn skulle jag vilja ta mig besväret att regga mig på ett forum för att ställa frågor där, när precis samma personer och fler därtill hänger här? Där jag redan är reggad?

Storuggla, freedonian minster of parking

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Öhm, en fråga bara: Varför i herrans namn skulle jag vilja ta mig besväret att regga mig på ett forum för att ställa frågor där, när precis samma personer och fler därtill hänger här?"

Var ska vi annars samlas för att baktala övriga wrnu:are? Moderatorforumet är ju inte öppet för alla. :gremwink:

Storuggla

Champion

"Var ska vi annars samlas för att baktala övriga wrnu:are?"

Sveroks forum? Rpglab? Rpg.net? Lunarstorm? KFAs forum?

Storuggla, nattmössa med tofs

ripperdoc

Myrmidon

Se det som ett filter. Sådant som gör klubbar (i det här fallet Club Noir) exklusiva. :gremwink:

/RipperDoc