rollspelspiraten
Swordsman
Vår lilla grupp lirar Mutant UA, VtM samt Fantasy! Där jag personligen anser att Fantasy! är det absolut roligaste. Denna glädje skapar en jäkla massa skaparglädje också vilket just nu har resulterat i en anteckningsbok för enbart min rollkaraktär där han skriver ner sina äventyr, vilka han träffar och vart han har varit. Jag undrar nu hur ni presenterar de olika karaktärerna när ni rollspelar. Har ni illustrationer som ni visar upp för spelarna eller är det helt och hållet upp till spelarnas fantasi att tolka de karaktärsbeskrivningar de får?
Jag håller på att sammanställa ett dokument med de olika karaktärerna som vi har stött på under våra äventyr. Jag använder mig av en app som heter iBooks Author som verkar helt ok, dock vet jag inte om folk som inte använder Mac kan ta del av denna "bok". Därför har jag försökt exportera mitt dokument till PDF men utan resultat.
Hur skulle ni göra? Jag älskar att använda mig av min anteckningsbok men jag är en riktigt kratta på att teckna. Därför använder jag pinterest väldigt mycket för att samla på mig olika inspirationsbilder till våra olika rollspel.
Som sagt, hur gör ni?
Jag håller på att sammanställa ett dokument med de olika karaktärerna som vi har stött på under våra äventyr. Jag använder mig av en app som heter iBooks Author som verkar helt ok, dock vet jag inte om folk som inte använder Mac kan ta del av denna "bok". Därför har jag försökt exportera mitt dokument till PDF men utan resultat.
Hur skulle ni göra? Jag älskar att använda mig av min anteckningsbok men jag är en riktigt kratta på att teckna. Därför använder jag pinterest väldigt mycket för att samla på mig olika inspirationsbilder till våra olika rollspel.
Som sagt, hur gör ni?