Nekromanti Presentationen

Ackerfors

Alas, your rapids!
Varför spelar det ingen roll ifall man trycker enter i presentationen? Försöker skriva en presenation med enter men det blir inga radbyten... *suckar*

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Provat med HTML?

Anser det lite kontigt att det inte funkar, men det är förmodligen av utrymmesskäl, eller något sådant. Antingen så kan du ju prova med HTML (jag orkar inte kolla om det funkar) eller så kan man ju prova med en jäkla massa mellanslag.

Och sist med inte minst så kan du vänta tills Gardener kommer med ett mäktigt utlåtande.

Gardener

Champion
Re: Provat med HTML?

Tanken med presentationen har väl aldrig varit att det ska bli långa biografier eller så, så det finns inte stöd för några specialgrejer.

Det är klart att man _kan_ lägga till en massa roliga saker, men då blir folk stormrädda att vi flyttar till månen, eller vad man ska säga...

Krille

Super Moderator

"Tanken med presentationen har väl aldrig varit att det ska bli långa biografier eller så, så det finns inte stöd för några specialgrejer."

Inte ens radbrytningar?

Gardener

Champion

Tja, för att en radbrytning ska bli radbrytning på webben måste de automagiskt konverteras till html-kod. Det kallar jag special-grej. Jag misstänker att det inte är inlagt eftersom en beskrivning har varit tänkt att vara ett par meningar som beskriver saker som inte är med i övriga fält, inte en lång utdragen presentation med en massa bells'n'whistles.

Orkar jag nån dag kanske jag lägger in möjligheten att ha extra-grejer i den, men jag ser det inte som något högt prioriterat projekt.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Ska man skriva en kort vers till exempel så går ju inte det i presentationen för att man inte har radbryting... *tycker det är synd*

seinet

Swashbuckler

Bäste herr forumsgud.

Är det inte bara att lägga till en märkning som blir en radbrytning? Du har ju lyckats lägga till massa nya smilisar (som inte behövs enligt mig), hur svårt är det då att lägga till en märkning (exempelvis [color:448800][</font color=448800>[color:448800]br]</font color=448800> som sätter in [color:blue]<</font color=blue>[color:blue]br></font color=blue>)?

/Seinet Wintermute - Lyssnar nu på den versionen av Lord Of The Rings som finns med på The Forgotten Tales av Blind Guardian.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det var nog tänkt...

...som att om HTML inte funkade men märkningarna gjorde det så skulle man istället för att fixa så HTML funkar lägga till en märkning.

Men jag håller med dig, Gardener, när det gäller månen och prioriteringen... det är inget superviktigt. Säg bara till när du har fixat det, om du fixar det.

seinet

Swashbuckler

Lever jag i det förflutna när jag går här och tror att det inte funkar med HTML i signaturen?

Jaja, ber så mycket om ursäkt i sådana fall.

/Seinet Wintermute - Gäspar som fan

Gardener

Champion
Re: Det var nog tänkt...

För mig fungerar iaf både märkningar och HTML i signaturen så jag ser inte direkt problemet. Visst kan jag lägga till en förändring för att få [br] att fungera som <br> men det känns ju rätt meningslöst.

Då kan jag snarare fixa om så att radbrytning blir <br> eftersom det redan finns konverteringsfunktioner på fältet (hade det inte funnits hade det varit mer pilljobb och definitivt inte värt det).

Eksem

Champion

Det är väldigt lätt i ASP, men kanske svårare i Perl? Eller?

Gardener

Champion

Nej, det är mkt enklare i Perl än i ASP, eller iaf smidigare och kraftfullare.

Men grejen är den att det inte bara är raden som behövs för att göra själva konverteringen. Du måste ta reda på alla platser i koden som det läggs in i databasen och fixa det där, och/eller när informationen visas. Kontroller ska göras, och så vidare.