Nekromanti Pressrelease: RPGlab

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Pressrelease: RPGlab
Vad som från början var avsett att bli ett nytt hem åt Trobergs Dogmautmaning har växt till att bli ett kreativitetscentrum för svenska rollspelsmakare och spelare. Detta centrum går under namnet RPG Lab (http://rpglab.net ) och slår upp dörrarna 2005-09-17.

Gå till nyheten/notisen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Troberg har alltså startat sin egen rollspelssajt. :gremsmile:

Var det inte någon annan som rätt nyligen startade en rollspelsmakarsida (eller i alla fall någon slags samarbetsorgan)? Vad hände med den egentligen?

EchonCique

Hero
Lovande visst, en kopia på wrnu, japp. Intet ont om Troberg, han vet vad han vill och han fullföljer sin plan. Jag vill också ha hans resurser för att driva en webbplats om man säger så.

Däremot ser jag inte alls det underlag som krävs för att fylla hans sajt med innehåll och dialog mellan spelskapare. Det är ju för sjutton brist på folk här och detta är den största rollspelssajten i Sverige. Vi vet ju hur många själar som följde med till Dogmaforumet när Troberg blev bannad härifrån..

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Däremot ser jag inte alls det underlag som krävs för att fylla hans sajt med innehåll och dialog mellan spelskapare. Det är ju för sjutton brist på folk här och detta är den största rollspelssajten i Sverige. Vi vet ju hur många själar som följde med till Dogmaforumet när Troberg blev bannad härifrån.."

Jo, det är lite det som jag är rädd för. Det känns lite synd att lägga en massa krut på en ny grej när wrnu säkert hade mått bra av en liknande revitalisering.

Dimfrost

Special Circumstances
Själv tycker jag att dogmautmaningen hade tappat lite av sin glans redan förra året, och jag planerade inte att ställa upp någon mer gång. Det är möjligt att det bara är jag, dock.

/Dimfrost

Ackerfors

Alas, your rapids!
Dogma

"Själv tycker jag att dogmautmaningen hade tappat lite av sin glans redan förra året, och jag planerade inte att ställa upp någon mer gång. Det är möjligt att det bara är jag, dock."

Näh, jag känner likadant. Det är inte det jag vill pyssla med, helt enkelt.

Johan K

Gammal & dryg
Lycka till Troberg !

Det är väll bara att önska dig välgång med den här sidan Troberg !!!! :gremlaugh:

/ Johan K, som även laggt till denna sida till sina favoriter..