Nekromanti (PREVIEW) Elementaris

Petabyte

Veteran

Targon

Hero
Frontsidan är riktigt fräsch, lite minimalistiskt vilket jag gillar. Rollformuläret sticker lite i ögonen genom sin enkelhet. I mina ögon har den en touch av feminin design (om det överhuvudtaget finns något sådant) som på ett intressant och snyggt sätt bryter mot den vanliga och kanske uttjatade koboldgrabbigheten. Dock är informationen på formuläret kanske lite sparsmakad, men jag antar att det inbegriper fler sidor.

Petabyte

Veteran
Frontsidan är riktigt fräsch, lite minimalistiskt vilket jag gillar.
Man tackar det är precis vad jag själv tyckte jag blev riktigt nöjd med det själv :gremsmile:

Rollformuläret sticker lite i ögonen genom sin enkelhet.
Jo den jag det lite men jag vet inte jag ska nog göra om den lite.

I mina ögon har den en touch av feminin design (om det överhuvudtaget finns något sådant)
Jo nu när du säger det så ja man kan nog säga att den är lite feminin :p Hadde inte tänkt på det innan.

som på ett intressant och snyggt sätt bryter mot den vanliga och kanske uttjatade koboldgrabbigheten.
Ja jo det gör den ju så man kan väll bara tacka :gremsmile:

Dock är informationen på formuläret kanske lite sparsmakad, men jag antar att det inbegriper fler sidor.
Jo den är ju det,nu när du nämner det så ser jag det och jag har nu kommit under full med att jag ska göra en baksida också för att få plats med allt och för att få det att se bättre ut.

Jarl

Hero
Nu har jag inte läst igenom hela spelet supernoga, men det jag skulle ändå vilja komma med några små allmänna kommentarer:

* Det känns lite som att det här spelet inte riktigt är ett dogmaspel så att säga. Snarare är det ett mer "normalt" rollspel som blivit hoptryckt till dogmaformat. I ett dogmaspel är utrymmet väldigt viktigt, och det känns som att du inte använder det så bra (trots att du valt ett minimalt typsnitt). Är det nödvändigt med så många färdigheter t.ex? Med en sådär 5 färdigheter (eller så) kunde du få plats med mycket mer annat, eller göra layouten lite mer läsvänlig. Eller kanske dogmaformatet helt enkelt är för smått för rollspelet? Man måste ju inte göra dogmaspel (särskilt när det inte är en dogmatävling på g :gremsmile: )

* Försök använda kolumner i texten, som det är nu så är det väldigt långa rader, sådant är rätt jobbigt att läsa tyvärr. Försök trimma bort lite onödigt material (här gäller det att fundera hårt), och använd det nyvunna utrymmet till att "lufta" texten lite, så spelet blir mer tillgängligt för oss andra.

Så sammanfattningsvis: fråga dig själv om det verkligen är ett dogmaspel du försöker göra!

Lycka till

Johan K

Gammal & dryg
Jag gilalr din framsida helt klart faktsitk !! Enkel, men ändock mycket stilren. Det enda som jag eventuelt skulle kunan tänka mig att göra en liten ändring på är kanske att istället för att ha den bollen, eller vad det nu är, i mitten. Istälet så kansek man kunda ha nått rellaterat till elementen...

När det gäller magier, kan man inte h nått liknande som det finns i Millenium, att man säger vad man tänker göra & fixar till svårgheten efter det ?? Hur låter det ?

Jaggernaut

Hero
Tjuvstart? [OT]

särskilt när det inte är en dogmatävling på g

Det är snart en dogmatävling på g, han kanske har tjuvstartart med den tävlingen.

Rising

Vila i frid
Hjääälp, jag orkade faktiskt inte läsa, för texten var pytteliten, och raderna var überlånga. Varje gång man kommer till en ny rad så tappade jag bort mig. Ett bra tips kan vara att presentera det du har skrivit på ett läsvänligare sätt. Undvik att göra för långa rader. 50-60 tecken per rad kan vara en bra ledstjärna.

Mellanrubriker och olika stycken kan verkligen hjälpa till en hel del, också.

Sedan såg jag en del konstigheter, tabuleringar i texten och så som förvirrade mig litet, men jag vet inte... Äh, visa det du har skrivit på ett lite mer läsvänligt sätt, så ska jag titta på det en gång till. Men nu känns det nästan som om du bara har djävlats med flit för att få ditt rollspel att bli så svårt att läsa som möjligt. Det är ju inget bra.

Petabyte

Veteran
Jag kan trösta dig med att jag arbetar på en förbättring just nu. Nästa fil jag släpper kommer att vara en PDF som är mycket bättre med spalter. Den kommer även att vara lite reviderad samt att magi reglerna är klara. och bara så att du vet så gör jag det inte bra för att djävlas :gremwink:

Petabyte

Veteran
Man tackar :gremsmile: Jo det där med bolle från början så skulle det bli 5 stycken som skulle sitta i något typ av mönster och skulle vara olika färgade och då representera de olika elementen men jag blev ganska nöjd med bra en boll efter att jag hadde gjort den...Men vad anars kan du komma på som skulle passa för de fem elementen? Jag försökte en stund men blev för nöjd med bollen eller kulan snarare. Jag vet inte det men jag har skrivit klart reglerna nu hoppas du och alla andra gillar dem.

Petabyte

Veteran
Snarare är det ett mer "normalt" rollspel som blivit hoptryckt till dogmaformat.
Jo jag kännde exakt samma sak när jag hadde skrivit klart om färdigheterna. Men det vore ju kul att kanske vidare utväkla det till ett litet rollspel men det är ett dogma rollspel jag behöver bara filla lite mer på det. Det är därför jag la upp det här för att få viktiga komentarer...

Är det nödvändigt med så många färdigheter t.ex?
Nej faktiskt inte kom jag på i efter hand så jag ska tag bort några för att få utrymmet oc för att dom är ganska onödigt för ett dogma äventyr.

Försök använda kolumner i texten, som det är nu så är det väldigt långa rader, sådant är rätt jobbigt att läsa tyvärr. Försök trimma bort lite onödigt material (här gäller det att fundera hårt), och använd det nyvunna utrymmet till att "lufta" texten lite, så spelet blir mer tillgängligt för oss andra.
Jo jag skulle göra det när det börja bli klart och det börjar det nu så nu har jag gjort det men jag har ej lagt ut det ännu.Innan jag hadde blivit helt klar så la jag ut detta dokument för att få viktig information om vad jag bör tänka på vilket har varit till stor hjälp så jag tackar.

Så sammanfattningsvis: fråga dig själv om det verkligen är ett dogmaspel du försöker göra!
Ja det är ett dogma rollspel jag gör och det ska så förbli för tillfället men man vet ju aldrig :gremwink: Om folk gillar det så kanske man orkar lägga ner lite tid på det kanske... Men i alla fall tack för svaret.

Jarl

Hero
Re: Tjuvstart? [OT]

Ah, tack för upplysningen, jag håller inte så bra koll på indie-forumen tyvärr :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Nu vet jag ju inte om det är teknskt möjligt & sådana saker. Men en idé vore kanske om man kunde ta den bollen & lägga in färger som representerar de olika elementen i själva bollen ?

Petabyte

Veteran
Hmm låter intressant men hur menar du att alla färger ska finnas bollen hur tycker du att det skulle se ut?

Johan K

Gammal & dryg
Jupps, precis vad jag menar.
Tänkte mig som så att de färgerna finns i varsin "kant" av bollen & sedan flyter in mot mitten av bollen. Även åxå att det inte är nån kant mellan färgerna, utan att de mer flyter in i varandra åxå.

/ Johan K, som spånar lite..