Nekromanti (preview) FEBRIS

Quadrante

Grisbonde
Runt omkring dig ser du symbolerna komma fram i sin klarhet, i dina drömmar talar änglarna till dig. Det finns ingen entydlig sanning, inte en sanning, allt är relativt, subjektivt, världen är fiktion, det är inte på allvar. Det är få andra som förstår dig, men ni är ett par stycken nere på fiket. Du litar inte på dem, men de verkar också ha sett världens falskhet, de verkar också vara ute på självpåkallade korståg. Tiden är inne för den slutliga reningen, du har insett det, tecknen talar till dig. Ni känner ingen samhörighet, ni har inget gemensamt kall, ni känner bara igen er i varandra. Kanske du måste rensa ut dem också, kanske de vill förverka dig, du litar inte på dem, inte på någon; de verkar inte lita på dig. Men så här innan gryningstimman sitter ni och förbereder er, det är dags att agera.

Greyman

Veteran
Har jag förstått rätt så befinner sig rollpersonerna från början i något slags limbo. Aningen i form av en extremt trist dimension eller som sinnesstämning i den här världen.

Men nu till mitt inlägg. Vad är det för täning som ska användas? Du nämner slå '0' här och var vilket göra att jag gissar på en T10, men det står ingenstanns.

Quadrante

Grisbonde
Det stämmer på bägge punkterna [ANT]

Jag upptäckte misstaget när jag läste igenom bidraget idag (postade den i natt), men tack ändå. Man kan säga att spelet antingen utspelar sig i rollpersonernas psykos eller att den utspelar sig i vår värld som den egentligen ser ut. Hur man än ser det, så är det ett slags limbo.

Jag har ingen godtagbar ursäkt egentligen, men det blev sådär när jag laborerade med att reducera texten så den skulle rymmas på en A4. Nu kommer jag att ändra på det, och sen lämna in det som ett riktigt bidrag (inklusive rollformulär).

Quadrante

Grisbonde
Fråga till troberg angående layout

Jag funderar på om jag kan utnyttja baksidan av formulären som ett titelblad och placera baksidan och formulären först i dokumentet ?

Ungefär så här :

Annars för jag helt enkelt skippa titelbladet.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Fråga till troberg angående layout

Haha.. Det var en cool idé faktiskt.. Det tog lite tid innan jag förstod hur du menade, men sedan kom jag på att man kunde skriva ut framsidan som en baksida på rollformulären, ungefär som kort har sina baksidor.. När man sedan klipper ut dem så kommer texten att bara avslutas mitt i en mening.. Det kan vara rätt träffande för ett koncept som Febris (jag har inte läst bidraget, men jag gissar utifrån namnet), som går ut på att man är lite sjuk och allt blir osammanhängande..

Annars är ju texten på titelsidan rätt stor.. Kan du inte bara minska ner textstorleken så att det får plats på <sup>1</sup>/<sub>4</sub>:s A4.. Alltså så att titelsidan får plats på alla fyra rollformulärens baksidor? Alternativt korta ner <tt>textmängden och ändra fonten till något som tar mindre plats</tt> så att det faktisk får plats.. För baksidor på rollformulär får man ju faktiskt ha..

/Han som är lite avundsjuk för att han inte kom på den smarta idén för att utnyttja kryphålet i reglerna

Troberg

Sinister eater

Jag funderar på om jag kan utnyttja baksidan av formulären som ett titelblad och placera baksidan och formulären först i dokumentet ?
Spontant så tycker jag att det låter otillbörligt, åtminstone så länge rollpappersbaksidan är mer än bara en bild.

Quadrante

Grisbonde

Jag kanske lägger in det som en mindre baksida på varje kort,
(för det var en bra idé) men det lutar nog åt att jag inte gör så alls.
För som du säger...
När man sedan klipper ut dem så kommer texten att bara avslutas mitt i en mening.. Det kan vara rätt träffande för ett koncept som Febris (jag har inte läst bidraget, men jag gissar utifrån namnet), som går ut på att man är lite sjuk och allt blir osammanhängande..
... vilket var rätt träffande beskrivning av spelet :gremsmile: .