Nekromanti (PREVIEW) Omvänt

Radagast

Swordsman
Här kommer första versionen av mitt första dogmarollspel någonsin. Det skall ses som en preview-, beta- och speltestversion.

Så det är fritt fram att speltesta och komma med synpunkter på sådant som saknas eller är oklart.

// Radagast - postar första inlägget här på nästa 2 månader

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Annorlunda spel. :) Tror vi såg något liknande i förra turneringen, eller minns jag fel nu?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Olympus

Tror vi såg något liknande i förra turneringen, eller minns jag fel nu?
Nej, du minns helt rätt. Olympus hette spelet. Jag skrev det. Det utmärkte sig genom att nästan få en massa pris, men missa dem med en ynka röst.

För den som inte orkar klicka på länken: I Olympus har man flera "spelledare" som gestaltar gudar och en ensam spelare som gestaltar en mytisk hjälte som ska genomföra ett uppdrag som gudarna skapar.

/tobias

Petabyte

Veteran
Re: Olympus

Nej, du minns helt rätt. Olympus hette spelet. Jag skrev det. Det utmärkte sig genom att nästan få en massa pris, men missa dem med en ynka röst.

För den som inte orkar klicka på länken: I Olympus har man flera "spelledare" som gestaltar gudar och en ensam spelare som gestaltar en mytisk hjälte som ska genomföra ett uppdrag som gudarna skapar.
Värkar mycket intressant synd att du inte van. Mitt är inte lika nyskapande då jag inte känner att jag riktigt orkar använda alla mina hjärnceller till just detta spel då det är mitt första.
(min preview http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...true#Post704116 )