Nekromanti Primus inter pares

Pilzefrau

hon/henne
Det finns en sån här mekanik i Don't Rest Your Head, men det räknas inte riktigt eftersom det mesta av SLs motstånd genereras fristående, baserat på hur farliga monstren borde vara baserat på värden i boken eller hur farliga SL beskrev dem i början. Det det rör sig om, om jag minns rätt från när jag spelade det en gång för flera år sedan, var att spelarna fick goda poäng om de slog bra - dvs bra på ett sätt som var orelaterat till själva utgången i konflikten. Man kan ha Disciplin-, Stress- och Galenskapstärningar som man slår samtidigt. Antalet successes, vilket var låga slag tror jag, avgör hur bra det går, men höga slag avgöra vilken egenskap som dominerar. Om Disciplin dominerar, vilket den alltsåkan göra även om jag slår skitkass och blir sönderslagen av monster, får man en god poäng. SL får onda poäng på något annat sätt, och man kan använda dem till olika saker. Inser nu hur lite det här berör din fråga, men de onda poängen kan iaf användas för att göra saker svårare för RP. Jag minns att det var tufft i alla fall.