Låt oss säga att Nisse Ä. har hittat en patronladdare
Sorry, prylar man kan hitta funkar inte så i spelet. I Fallout hade det funkat fint, eller i Mutant.
Enkelt, att "bygga saker" tar in-game-tid, det är nästan lika bra som att kosta Erfarenhet.
Öh... nä.
Antingen så säger alla andra: "OK! Jockes gubbe bygger en mackapär, vi dricker öl i två månader!" och så går det en sekund... och så har det gått två månader, eller så säger alla andra "nääää... ööööh, vi vill inte VÄNTA på Jocke!" av någon märklig anledning, och så får antingen stackars Jocke inte vara med alls (han kan förstås läsa mina serietidningar) eller så får han inte bygga sin koola appagrunk. Tredje alternativet är att jag ska avbryta Jocke mitt i sitt pulande bara för att SL-a mig och vara taskig.
I alternativ ett visar sig speltid inte vara VÄRT något, så där går man bet, eftersom spelaren inte förlorar något. I alternativ två är det grupptryck och metaspelande som bestämmer vilket låter taskigt. I alternativt tre är det Sls lilla italienska minibil som avgör vem som får göra saker och ting. Om jag kunde avgöra saker jämt hade jag friformat!
Om andra kunde träna under tiden, eller nåt, så var tid värdefullt för alla (vilket fortfarande inte hindrar alternativ 1 - nu vinner ALLA på att vänta tre månader). Nu är inte systemet byggt för detta riktigt, men det skulle kunna vara möjligt.
Så så enkelt var det inte, tyvärr.
Erik