Lysande!
Att Heloise inte är kronprinsessa passar bra in med att hon vill ta makten i Morcar. Att borgen är byggd ovanpå kvarlämningar från en äldre civilisation är också en god idé. Jag tänker mig nu att borgen, som är tämligen liten men välbyggd, ligger på en klippa precis vid sjön nordöst om Morcar (kanske på andra sidan sjön från Vorgans tempel), är relativt nybyggd och runt den har det växt upp en bosättning med bl.a. ett par smeder som förser prinsessans hird med vapen. Från borgens källare finns en dold, bortglömd passage till de gamla tunnlarna. Där nere, i en grottsal med en damm, slumrar en uråldrig ondska i form av en enorm bläckfiskvarelse (stulen från senaste Conan-filmen). Jag gillar också tanken på den onda styvmodern. Hon kan vara roten till att Heloises relation med Storkungen blivit allt sämre med åren och en bidragande orsak till att prinsessan begett sig till Uhl-Rhendoria. Däremot hade jag tänkt att Heloise själv skulle vara en god person, åtminstone i jämförelse med Durand, och någon som rollpersonerna vill hjälpa. Överlämnandet av Yalsemirs öga i slutet av Eremitens Sista Önskan kan bli en första kontakt och inspirerad av tråden om nya raser skissar jag på en fortsättning. "Heloise goes Bathory" skulle möjligtvis kunna användas längre fram, då viskningarna från underjorden börjar påverka henne allt mer.