Min baktanke är att jag är härold och jag gissar att mitt yrke kommer ge oss poäng i Stora salen.Jag misstänker att det finns en baktanke för dig att välja Stora Salen men jag kan lova att jag inte har någon personlig fördel av att besöka Stallet.
Jag vet inte! Jag tänker sia tre platser enligt ovan. Om alla siar tre platser kommer det bli överlapp, så det är kanske värt att diskutera det.Ska vi koordinera vilka vi siar?
Jag kan inte se något skäl för detVimes frågade förut, men vad säger ni andra: finns det skäl att vänta med sieriet?
Och det var ju Martin ser jag nu. Dock verkar det ju inte vara så att det var Martins tanke när han föreslog stallet, så jag gissar ändå att det är self-serving i första hand.Eller ok, väpnaren kanske klonkar i Stallet.
Min tanke var dels att väpnare och obemärkt är troliga områden som passar stallet. Jag tänkte nog inte på Xyas men han kan helt klart passa i stallet som dubbelarbetande veterinär/kroppskontroll. Sen tycker jag att Gisela var den intressantaste kandidaten från grundbeskrivningarna.Och det var ju Martin ser jag nu. Dock verkar det ju inte vara så att det var Martins tanke när han föreslog stallet, så jag gissar ändå att det är self-serving i första hand.
Alltså det finns ju helt säkert enskilda mål kopplade till specifika prinsessor.Sen ser jag inte varför det spelar roll vilken prinsessa vi gillar bäst. Vårt mål är väl minst 10 kunskapspoäng på varje sessa?
Eller så har du stallet som mål och försöker lura någon av oss att byta så du kan uppfylla det i lönndom!jag kommer lägga min röst på Stora salen, inte för jag har någon stark åsikt om varför, mer än det är ett personligt mål för mig att gå dit på förmiddagen och det är ju trevligt att klara av det.
(det är också spännande att se om någon som nu röstar på stora salen, byter till stallet, för att de inte vill att jag ska klara mitt mål.)
Så kanske en lömsk person skulle gjort, men jag kör öppet och ärligt.Eller så har du stallet som mål och försöker lura någon av oss att byta så du kan uppfylla det i lönndom!
Jag vet inte vad som skiljer mitt argument från dig. Du gav iväg en riktning och sen senare sa varför. Jag en anledning redan i början och har fyllt ut den mera efterhand. Skillnaden är att du säger att vi måste ju ta en riktning så eh jag råkar bara tar den här. Sen fyller du ut med argument varför.Men ni måste hålla med om att kopplingen mellan Stora salen och Härold/Gycklare är starkare än Stallet och Väpnare/Fältskär? Känns mest som du hittar på saker lite allt eftersom nu, Martin.
Alltså grejen är att det inte gör så mycket. Om vi kör våra förmågor direkt tänker jag utgå från att vi kan ro hem det här även om vi får dålig utdelning på kunskapspoäng i R1. Jag tycker fluff-caset för Stora salen är tydligare än för Stallet, men det är ingen biggie. Viktigast är att vi ser till att skaffa oss ett vettigt (vettigare) beslutsunderlag till nästa runda.
Sen ser jag inte varför det spelar roll vilken prinsessa vi gillar bäst. Vårt mål är väl minst 10 kunskapspoäng på varje sessa?
Jag tänker att det är rimligt för att det annars inte finns något alls att gå på (förrän vi använt våra förmågor). Sen är det ju så att våra förmågor och yrken spelar roll för hur mycket kunskap vi hämtar på respektive plats, att gå därifrån till att tro att din brygd-förmåga ger plus i bryggeriet eller att ditt munk-yrke ger plus i kapellet känns väl inte så långsökt?så vad får er att tro att kunskaps inhämtning är annorlunda