Nekromanti Priostituerad

Daak

Veteran
Re: Vad i hevlete är detta??? [inte nt]

vadå..... man får väl vara lite rolig ibland.
när vi kör eon brukar vi alltid ha minst en hashrökande hora.

Daak

Veteran
Re: Min första(SE HIT ARVIDOS)

jo... ibland gör vi också rätt sjuka saker i rollspel men ingen har sagt nått än åt oss heller.

Happypuppie

Veteran
har ju sönder sin eon låda...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Föresten, så ska vi spela ett nytt polisäventyr om ett tag, Puppie.. Vill du va med? Om vi nu har plats över..)<p><hr></blockquote><p>Vad då polis äventyr... Eon eller Neotech??? Får jag plats nu, har Glenn dött en eller varå???
Jag kan väll vara med men jag giller inte ricktigt Sander "påhopp", eller hans förbanelse (alla som känner han som äger Eon har ju sönder sin eon låda), men det är väll kul med lite omväxling, jag och erik har sammlat ihopp en trupp på 5 till (det vill säga 7pers), så vi skall nog starta en Sverok förening, bara för att få råd med alla extra moduller.

Hej svejs

Lucky up

Happypuppie

Veteran
Re: Och detta är ju...

Jag tycker att det blosade upp för mycket med den här prostituerad saken...

Och det är väll ett ganska intresant rollspelande att vara hora... Man kan ju vara någon jätte kasst och ända vara en bra rollspelare, lyssna på ordet : ROLL-SPELARE (man agerar en roll)

Lucky up

Ögat

Hero
Skådespela! Det är inte lätt att fejka orgasmer...
Varför skulle en prostituerad behöva det?

Jag tror att om man väljer yrkeskategorin Prostituerad behöver man nog inte kunna någonting, och jag tror också att det är ett av de få yrken som man inte lär sig något i, heller.
Det är knappast som att det krävs en fil kand, och dessutom är det nog knappast på någon nivå ett glamoröst yrke - inte ens som att det är coolt att vara gangster om man är gangserrappare (möjligtvis i Eddings förunderliga kärringsnuskvärld...).
Jag tror heller inte att en prostituerad behöver oroa sig för att göra massor av saker på fritiden (i princip inga valfria färdigheter heller), eller för att leva alltför länge.
Däremot kan man räkna med ett antal barn, och sjukdomar man inte trodde fanns.
Dessutom är nog risken för att man kan ge sig ut och äventyra lite till mans inte så stor.
Kort sagt är prostituerad inget framtidsyrke, och inget jag kan tänka mig att någon spelar. Fast det är ju min del av världen.

// Olav

Re: OCH vi ÄR i en kyrka

Är ni i en KYRKA! Man spelar ju i någon kvartersgård eller i någons hem. Inte i en kyrka. Hur ska man kunna spela ordentligt. Man får ju dock lite insperation till olika sätt att hanskas med skurken när man ser den där snubben uppspikad längst fram.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Re: Vad i hevlete är detta??? [inte nt]

Då var det någon annan då då. Mutter mummel..

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: OCH vi ÄR i en kyrka

Folk i kyrkan borde ju vara vana vid våldsamma avrättningsmetoder, grymheter, våldtäkt och etnisk rensning! Har du inte läst Bibeln?

- Bobby

Nightowl

Champion
Med min hund är jag aldrig ensam... Ja, erh...

Det finns fler spel som har dylika färdigheter; Streetwalker är en legit färdighet i GURPS; Courtesan fanns i RQ.

För att upprepa ett argument från andra media: det är ganska lattjo att folk kan diskutera charkutering av andra med blodiga detaljer, och alla är oberörda, och sedan nämner någon "sex"... och OJ vad folk reagerade! :)

Nightowl, som egentligen inte tänkt nämna en spoof på GURPS-moduler som finns någonstans på nätet - "GURPS Sex", eller något dylikt. Den är egentligen bara riktigt rolig för GURPS-tokar som mig, som känner igen jargongen, men man kan ju bara älska färdigheter som "Masturbate Others With Long Fingernails" ("only allowed in cinematic campaigns").

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus

Sodivra

Champion
huh?

Nu får du verkligen förklara!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Den mörka verkligheten

Nightowl, som vill påpeka att en _realistisk_ prostituerad (jepp, stavas så) nog kan vara ganska äcklig att spela

Är det händelsevis någon som försökt?
Kanske snarare i skräckrollspel eller så.

OCC/MHO

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren