Är det någon mer än jag som har uppmärksammat de underliga priserna i Gemini? Jag tänker bland annat på priset på djur - en ridhäst kostar 350 silvermynt, detta kan jämföras med en ringbrynja på 1200 silvermynt. Okej att det ligger mycket arbete bakom en ringbrynja, men att den skulle kosta lika mycket som 3,43 hästar...? Man får bara anta att nämnda ridhästar är billiga och absolut inte stridstränade.
Är det förresten någon mer än jag som brukar få nyskapade rollpersoner som knappt har råd med en dolk? Det är lustigt att exempelpersonen Rakel, uppenbarligen en knekt med stridsvana, med största sannolikhet inte har råd att ha ett svärd i början. Jag förstår att Gemini inte är ett stridsinriktat spel och att höga priser på vapen och rustningar är ett sätt att understryka detta, men jag tycker ändå att prissättningarna är ogenomtänkta på sina ställen.
Ridijeck
vars senaste nyskapade rollperson knappt hade råd med en påk
Är det förresten någon mer än jag som brukar få nyskapade rollpersoner som knappt har råd med en dolk? Det är lustigt att exempelpersonen Rakel, uppenbarligen en knekt med stridsvana, med största sannolikhet inte har råd att ha ett svärd i början. Jag förstår att Gemini inte är ett stridsinriktat spel och att höga priser på vapen och rustningar är ett sätt att understryka detta, men jag tycker ändå att prissättningarna är ogenomtänkta på sina ställen.
Ridijeck
vars senaste nyskapade rollperson knappt hade råd med en påk