Alltså: Jag är nog en munläderkille. Eller någorlunda iaf. Pladderkvarn är väl närmare.Feuflux;n252330 said:ps. Jag känner ju inte dig men trodde du var en munläder-kille eftersom du kan formulera dig så bra i text. ds.
MEN - det är inte för att jag är dålig på munlädrande som jag skulle undvika tärningsslag, utan för att det är tärningsslag.
Om allt jag kan uppnå genom att prata är en "något större chans", om det inte finns något sätt för mig att slippa tärningsslaget, så söker jag hellre andra lösningar. Jag avskyr verkligen tärningsslag och jag avskyr verkligen när något smart jag gjort eller sagt negeras för att jag hade "otur med tärningen".
Så. Jag undviker, i de flesta spel, situationer där jag riskerar att behöva slå tärning. Och jag undviker tärningsslag extra mycket när det gäller saker jag är hyfsat bra på, som att lösa mysterier eller ljuga, eftersom jag tycker att det är för jobbigt att misslyckas tack vare en tärning. Jag ser hellre att SL bestämmer än att en tärning gör det, för en tärning skiter ju helt enkelt bara i allt och faller där den vill.
Jag är å andra sidan inte vid spelbordet för att "uppleva en berättelse" generellt, utan för att lösa mysteriet/uppdraget.