OK, först och främst: Ni, mina kära spelare (ni vet vilka ni är) får givetvis inte läsa den här tråden.
För att underlätta för er, så har jag spoilertaggat resten av det här inlägget. No peeking!
Till er som inte är i min spelgrupp:
Sammanfattning av kampanjen hittills:
För att underlätta för er, så har jag spoilertaggat resten av det här inlägget. No peeking!
Till er som inte är i min spelgrupp:
Sammanfattning av kampanjen hittills:
Jag skulle behöva idéer på saker som kan "kämpa emot" när rollpersonerna ska undersöka och sedan bosätta sig i en övergiven militärbas.
- Ingen el. Det gör inget om det tar ett tag att fixa den; hur de löser belysningsproblemet kan bli intressant.
- Mat och sådant. Allt som finns är typ frystorkat.
- Döda soldater? Var gör man av kropparna?
- Som nämnt ovan finns det såklart nånting som gått snett i labben längre ner, eller iaf nånting därnere man måste ta omhand. Den biten tänkte jag dock vänta med.
- Jag tänker mig att de kommer att behöva dela basen med andra; mer eller mindre färgglada individer med olika idéer, åsikter etc. Hur håller man lugnt i begränsat utrymme? Hur avväger man "vi borde nog hålla ihop" med "ibland behöver man utrymme"?
- Jag tänker mig att rollpersonerna har en viss tid på sig att göra stället hyfsat beboeligt innan "resten av folket" kommer. Det sätter lite extra press.
Vad tror ni? Vad kan gå fel? Vilka hinder kan en övergiven militärbas erbjuda? Om vi bortser från monster att slåss mot då, det undviker jag gärna.
Hur skapar man en schysst utforskarstämning? Vad kan man ha med för att ge känslan av att det är lite farligt att traska runt, utan att faktiskt ha med några supersoldater eller whatever att slåss mot?
- Ingen el. Det gör inget om det tar ett tag att fixa den; hur de löser belysningsproblemet kan bli intressant.
- Mat och sådant. Allt som finns är typ frystorkat.
- Döda soldater? Var gör man av kropparna?
- Som nämnt ovan finns det såklart nånting som gått snett i labben längre ner, eller iaf nånting därnere man måste ta omhand. Den biten tänkte jag dock vänta med.
- Jag tänker mig att de kommer att behöva dela basen med andra; mer eller mindre färgglada individer med olika idéer, åsikter etc. Hur håller man lugnt i begränsat utrymme? Hur avväger man "vi borde nog hålla ihop" med "ibland behöver man utrymme"?
- Jag tänker mig att rollpersonerna har en viss tid på sig att göra stället hyfsat beboeligt innan "resten av folket" kommer. Det sätter lite extra press.
Vad tror ni? Vad kan gå fel? Vilka hinder kan en övergiven militärbas erbjuda? Om vi bortser från monster att slåss mot då, det undviker jag gärna.
Hur skapar man en schysst utforskarstämning? Vad kan man ha med för att ge känslan av att det är lite farligt att traska runt, utan att faktiskt ha med några supersoldater eller whatever att slåss mot?