G
Guest
Guest
Från ett av mina senaste spelmöten råkade jag och en av mina spelare i konflikt angående hur bra hide funkar. Hans move silently och hide är mycket hög båda över +30 med hjälp av diverse magiska föremål. Han skulle under en natt smyga sig fram till en position där han kunde plocka en vakt från ett torn med sin båge. Det var vinter, natt(fullmåne) och molnfritt. Det fanns inte så mycket skydd men han hittade en sten som han gömde sig bakom. Och började skjuta på vakten (som var vänd mot det håll spelaren anfaller från). Vakten överlevde och fipplade upp sitt armborst och besvarade pilregnet som överöste honom till spelarens förvåning. Han menade att så länge vakten inte hade slagit spot över hans hide så kunde han inte se honom medans jag spelledaren menade att så fort han borjade skjut pa vakten så röjde han sig själv. Sedan var diskussionen igång (förstörde en hel del av spelandet). Till exempel då om man är gömd bakom och skjuter på någon då ser man ju inte pilen och så vidare. Någon annan som råkat ut för samma problem?
- Fortsättning följer
- Fortsättning följer